Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (109)

sortowanie
autor: Weronika Łucyk
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • tworzenie pracy plastycznej
  • przekład interdyscyplinarny
  • poezja
  • C.K. Norwid
  • praca z utworem muzycznym
  • Fryderyk Chopin
  • muzyka klasyczna

Punktem wyjścia do pracy nad „Fortepianem Chopina" Cypriana Kamila Norwida jest wspólne słuchanie utworów kompozytora i poszukiwanie w nich obrazów. Następnie uczniowie potraktują wiersz jak album obrazów i zastanowią się, jaką drogę przeszedł tytułowy fortepian.

pozalekcyjne
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • tworzenie pracy plastycznej
  • romantyzm
  • poezja
  • ballada
  • ballada romantyczna
  • Adam Mickiewicz
  • groza

Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z romantyczną kategorią grozy na przykładzie ballad Adama Mickiewicza. Konspekt można wykorzystać do analizy jednej wybranej ballady lub do pracy z kilkoma tekstami.

lekcja
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • tworzenie pracy plastycznej
  • przekład interdyscyplinarny
  • poezja
  • tworzenie kolażu zdjęć

Podczas zajęć uczniowie potraktują wiersz Krzysztofa Kamila Baczyńskiego jako instrukcję do tworzenia plastycznych kolaży. W serii działań plastycznych i analitycznych skupią się na tym, jak środkami językowymi zostały zbudowane obrazy i nastrój wiersza.

lekcja
Wiek 16-19 lat
    -

W trakcie zajęć uczniowie eksplorują temat zakochania i miłości. Uczestnicy zastanawiają się nad podobieństwami i różnicami obu stanów w relacji dwojga ludzi. Konspekt lekcji można zrealizować z uczniami z okazji Walentynek.

autor: Nikolett Gábri
pozalekcyjne
Wiek 16-19 lat
  • projekt artystyczny
  • tworzenie etiudy
  • kultura języka
  • wiedza o kulturze
  • akademia
  • Europa

Konspekt podpowiada, w jaki sposób świętować w szkole Dzień Kultury Europejskiej. Zawiera opis pracy wychowawcy / wychowawczyni z klasą nad fragmentem pokazu dotyczącym jednego kraju. Działania prowadzone są przez miesiąc, a części przygotowane przez różne klasy składają się na program obchodów.

autor: Anna Zalewska-Uberman
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • godzina wychowawcza
  • relacja nauczyciel-uczeń
  • wychowanie

Scenariusz jest skierowany do uczniów szkoły średniej – powstał z myślą o zrealizowaniu podczas lekcji wychowawczej. Tematem spotkania jest to, jak uczniowie postrzegają rolę wychowawcy / wychowawczyni klasy. Rozmowy mogą być podstawą do budowania zasad współpracy w relacji wychowawca-grupa.

autor: Aleksandra Drzazga
pozalekcyjne
Wiek 16-19 lat
  • zajęcia teatralne
  • praca z przedmiotem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • analiza dzieła sztuki
  • tworzenie dialogu
  • ambalaż
  • Tadeusz Kantor

Zajęcia podejmują temat przedmiotów jako świadków historii - które przedmioty są niemymi towarzyszami naszej codzienności? Co ich obecność mówi o czasach, w których żyjemy i o nas samych? A wreszcie - co te przedmioty mogłyby powiedzieć o nas, gdyby zyskały głos? Uczniowie podejmą te zagadnienia, wychodząc od analizy „Wielkiego Ambalażu na koniec XX wieku" Tadeusza Kantora i tworząc własne prace na temat nowego stulecia.

lekcja
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • analiza wiersza
  • tworzenie lalki
  • teatr lalkowy
  • podmiot liryczny

Na lekcji uczniowie przyjrzą się podmiotowi lirycznemu z sonetu „Do trupa" Jana Andrzeja Morsztyna i uczuciu, które przeżywa. Potraktują barokowy tekst jako instruktaż do zbudowania teatralnej lalki i odegrają mikroscenki z jej udziałem. Zajęcia będa też dla nastolatków okazją do rozmowy o zakochaniu i różnych wizjach tego uczucia.

pozalekcyjne
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • zajęcia teatralne
  • animacja przedmiotu
  • analiza bohatera

Zajęcia poświęcona analizie bohaterów dramatu Wiliama Szekspira "Romeo i Julia". Uczniowie wybierają przedmioty, które symbolizują daną postać i na tej podstawie tworzą teatralne lalki. W końcowym etapie zajęć wykorzystają je w krótkich scenach traktujących o przemianie postaci i jej przeżyciach.

lekcja
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • praca z tekstem
  • tworzenie słuchowiska
  • interpretacja głosowa
  • praca z głosem

Uczestnicy zajęć analizują opowiadanie Andrzeja Stasiuka „Miejsce" (z tomu „Opowieści galicyjskie"), zwracając uwagę na perspektywę bohaterów. Spróbują przyjrzeć się tytułowemu miejscu oczami narratora, turysty i starca, a swoimi obserwacjami podzielą się w formie słuchowiska.