Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (390)

sortowanie
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • język polski
  • tworzenie pracy plastycznej
  • analiza tekstu

Wizja szklanych domów z powieści Żeromskiego "Przedwiośnie" stanie się początkiem rozmowy o miastach przyszłości. Uczestnicy przyjrzą się opisanej w utworze koncepcji. Następnie w grupach będą tworzyć wizualizacje zmian, które chcieliby wprowadzić w miastach.

autor: Weronika Idzikowska
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • godzina wychowawcza
  • praca z ciałem
  • emocje
  • tworzenie komiksu

Pomysł na godzinę wychowawczą skoncentrowaną na temacie odczuwania i wyrażania emocji. Uczestnicy będą obserwować, jak przeżywanie emocji wyraża się w ciele i zastanawiać, jaki sposób ich wyrażania jest bezpieczny dla nas i osób w naszym otoczeniu. Podczas zajęć powstaną krótkie komiksy dotyczące różnych emocji.

autor: Dorota Ogrodzka
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • projekt artystyczny
  • praca z ciałem
  • integracja
  • tworzenie komiksu
  • burza mózgów

Bohaterami i bohaterkami komiksów są często zwyczajni ludzie, którzy robią niezwykłe rzeczy i przez to jawią się nam, jako wypełnieni supermocami. Często działają w parach: z przyjacielem, współpracownikiem lub przypadkowo napotkaną osobą. Zajęcia mają uwrażliwić uczestników i uczestniczki na wartość współpracy. Warsztaty są też praktyczną formą wspierania grupy w integracji, docenianiu siebie i poznawania siebie nawzajem w działaniu.

autor: Dorota Kowalkowska
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • integracja
  • tworzenie komiksu
  • wycieczka

Zajęcia służą przywołaniu wspomnień z wycieczki klasowej we wspólnym działaniu plastyczno-narracyjnym. Przybliżają uczniom i uczennicom konwencję komiksu oraz odkrywają możliwości ekspresji i zabawy, jakie daje ta forma. Pozwalają na powrót do wydarzenia będącego doświadczeniem całej grupy, ukazując jednocześnie, jak działa indywidualna pamięć i jak różnorodne obrazy może wywoływać. Proponowane działanie wspiera myślenie abstrakcyjne i rozwija wyobraźnię wizualną.

autor: Malina Barcikowska
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • godzina wychowawcza
  • komizm
  • tworzenie komiksu
  • nastolatki
  • typowość

Podczas zajęć uczniowie będą mieli za zadanie przeanalizować często używany zwrot „ typowy” /  „typowa”  w odniesieniu do własnej grupy wiekowej.  Stworzone przez nich komiksy, tzw. paski, będą pretekstem do rozmowy na temat istnienia typowego nastolatka / typowej nastolatki. Jak się zachowuje?  I czy w ogóle istnieje ? W nadaniu rozmowie szerszego kontekstu pomoże krótki fragment książki „Bycie i czas” Martina Heideggera.

lekcja
Wiek 13-16 lat
  • język polski
  • tworzenie komiksu
  • aforyzm

Na zajęciach uczniowie zapoznają się z aforyzmami Stanisława Jerzego Leca. "Myśli nieuczesane" staną się podstawą do tworzenia krótkich form komiksowych.

pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • przyszłość
  • nauka
  • wynalazki

Zajęcia dotyczące wynalazków i konsekwencji wynikających z ich działania. Utwór Lema pokazuje, że wynalazki czasem w niezamierzony sposób zmieniają świat, a wszystko bierze się z nieustającej ludzkiej potrzeby tworzenia nowych rzeczy. Będzie to punkt wyjścia dla uczniów i uczennic do tworzenia własnych wynalazków i wiążących się z nimi wizji przyszłości.

autor: Justyna Czarnota, Katarzyna Piwońska
pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • tworzenie komiksu
  • storytelling
  • tworzenie galerii

Scenariusz zajęć przeznaczony na godzinę wychowawczą. Podczas spotkania uczniowie na podstawie rozmów przygotowują komiksy, które są zapisem marzeń sennych oraz zastanawiają się, w jaki sposób sny są związane w rzeczywistością.

autor: Magdalena Szpak
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie etiudy
  • warsztat do spektaklu
  • zabawki

Konspekt zajęć do przeprowadzenia po obejrzeniu spektaklu “Skąd Mikołaj wie?” w reżyserii Rafała Swaczyny z Teatru Lalki i Aktora w Łomży. Podczas spotkania uczestnicy przyjrzą się losom bohaterów spektaklu i zastanowią nad własnym stosunkiem do nieużywanych zabawek.

lekcja
Wiek 16-19 lat
  • idee / wartości
  • godzina wychowawcza
  • poezja
  • Julia Hartwig
  • wdzięczność
  • uważność

Podczas zajęć uczniowie i uczennice zostaną zaproszeni do tego, by zauważać drobne, pozytywne zdarzenia, z których zbudowana jest codzienność. Punktem odniesienia dla tych rozważań będzie wiersz Julii Hatwig „Westchnienie”. Uczniowie i uczennice wymieniają się pozytywnymi informacjami ze swojego życia, czytają wiersz, dyskutują o treści utworu. Na końcu skupiają się na sobie i spróbują chwilę w ciszy pomedytować oraz docenić proste, zwykłe, codzienne zdarzenia.