Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (368)

sortowanie
autor: Justyna Czarnota, Katarzyna Piwońska
pozalekcyjne
Wiek 6-10 lat
  • praca z przestrzenią
  • praca z przedmiotem
  • sztuka opowiadania
  • animacja przedmiotu
  • integracja
  • sala lekcyjna
  • storytelling

Zajęcia przeznaczone do poprowadzenia po powrocie do sali lekcyjnej po dłuższej przerwie (wakacjach, feriach lub weekendzie). W serii działań zadaniem uczniów jest odkrycie, co wydarzyło się w sali pod ich nieobecność i opowiedzenie o tym w formie historii. Konspekt zajęć można także wykorzystać jako wprowadzenie do tekstów z podstawy programowej, których bohaterami są przedmioty. Sprawdzi się także z uczniami klas czwartych szkół podstawowych.

autor: Aleksandra Drzazga
lekcja
Wiek 13-16 lat
  • język obcy
  • nauka
  • zainteresowania

Zajęcia są okazją do namysłu nad sposobem uczenia się języka obcego dla uczniów zaczynających naukę kolejnego języka. Dają przestrzeń do wymiany strategii skutecznego i przyjemnego uczenia się.

autor: Nikolett Gábri
pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • tworzenie etiudy
  • integracja
  • relacja nauczyciel-uczeń

Zajęcia są przeznaczone do przeprowadzenia w klasach czwartych na godzinie wychowawczej. Pomogą nowej wychowawczyni lub nowemu wychowawcy w poznaniu swojej klasy, której uczniowie już dobrze się znają.

autor: Katarzyna Piwońska
lekcja
Wiek 4-6 lat
  • praca z przestrzenią
  • integracja
  • zabawa
  • oswajanie miejsca
  • zabawki

Zajęcia do poprowadzenia w pierwszych dniach z dziećmi, które rozpoczynają przedszkolną przygodę. Kolejne zadania oswajają przedszkolaki z salą zabaw oraz pomagają w nawiązaniu znajomości w grupie. Towarzyszami tych działań stają się ulubione zabawki uczestników.

autor: Anna Zalewska-Uberman
lekcja
Wiek 16-19 lat
  • godzina wychowawcza
  • relacja nauczyciel-uczeń
  • wychowanie

Scenariusz jest skierowany do uczniów szkoły średniej – powstał z myślą o zrealizowaniu podczas lekcji wychowawczej. Tematem spotkania jest to, jak uczniowie postrzegają rolę wychowawcy / wychowawczyni klasy. Rozmowy mogą być podstawą do budowania zasad współpracy w relacji wychowawca-grupa.

autor: Magdalena Szpak, Justyna Czarnota
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • przyroda
  • analiza spektaklu
  • iTeatr

Warsztat po spektaklu „O mniejszych braciszkach św. Franciszka” w reżyserii Jacka Popławskiego z Teatru Maska w Rzeszowie. Podczas zajęć uczestnicy w formie zabawy przypominają sobie stworzenia, z którymi spotkał się tytułowy bohater, oraz analizują jego relację ze zwierzętami.

autor: Monika Mioduszewska-Olszewska
lekcja
Wiek 13-16 lat
  • godzina wychowawcza
  • integracja
  • przestrzeń szkoły
  • tworzenie galerii
  • tworzenie kolażu zdjęć
  • powrót do szkoły
  • początek roku szkolnego

Zajęcia poruszają kwestię powrotu do szkolnej ławki i związanych z tym emocji. Kolejne działania dają okazję do osadzenia się w obecności w sali lekcyjnej i sprawdzenia, z czym uczniowie zaczynają pracę w nowym roku szkolnym.

lekcja
Wiek 4-6 lat
  • bezpieczeństwo
  • praca z ciałem
  • emocje
  • strach

Podczas spotkań uczestnicy przyjrzą się czterem parom emocji. W czwartym – ostatnim – odcinku będą to strach i poczucie bezpieczeństwa.

Oto kilka słów od autorek cyklu ”Emocje są!”: Przygotowałyśmy ten emocjonujący cykl z myślą o małych dzieciach, aby mogły bliżej poznać emocje, których doświadczają. Przez pracę z ciałem i zabawę uczestnicy zajęć zdobędą umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji. Zależy nam przede wszystkim na zbudowaniu w nich przekonania o tym, że nie ma emocji dobrych i złych - że są takie, które możemy uznać za bardziej lub mniej przyjemne, ale że wszystkie emocje są ważne.

lekcja
Wiek 4-6 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • wyjście ze szkoły
  • emocje

Podczas spotkań uczestnicy przyjrzą się czterem parom emocji. W trzecim odcinku będą to wstręt i zachwyt.

Oto kilka słów od autorek cyklu ”Emocje są!”: Przygotowałyśmy ten emocjonujący cykl z myślą o małych dzieciach, aby mogły bliżej poznać emocje, których doświadczają. Przez pracę z ciałem i zabawę uczestnicy zajęć zdobędą umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji. Zależy nam przede wszystkim na zbudowaniu w nich przekonania o tym, że nie ma emocji dobrych i złych - że są takie, które możemy uznać za bardziej lub mniej przyjemne, ale że wszystkie emocje są ważne.

lekcja
Wiek 4-6 lat
  • praca z ciałem
  • emocje
  • tworzenie rzeźby
  • przyszłość
  • entuzjazm

Podczas spotkań uczestnicy przyjrzą się czterem parom emocji. W drugim odcinku będą to złość i entuzjam.

Oto kilka słów od autorek cyklu ”Emocje są!”: Przygotowałyśmy ten emocjonujący cykl z myślą o małych dzieciach, aby mogły bliżej poznać emocje, których doświadczają. Przez pracę z ciałem i zabawę uczestnicy zajęć zdobędą umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji. Zależy nam przede wszystkim na zbudowaniu w nich przekonania o tym, że nie ma emocji dobrych i złych - że są takie, które możemy uznać za bardziej lub mniej przyjemne, ale że wszystkie emocje są ważne.