Magdalena Szpak
Pedagożka teatru, trenerka, tutorka. Współtworzy Dział Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza, Szkoły Treningu Grupowego przy Fundacji Szkoła Liderów oraz Szkooly Trenerów Grup Wsparcia przy Fundacji Sto Pociech. Certyfikowana tutorka Szkoły Liderów. Prowadzi warsztaty głównie dla osób dorosłych, wspiera w rozwoju nauczycieli i edukatorów. Prowadzi grupy wsparcia dla rodziców.
W Teatrotece Szkolnej: autorka koncepcji i koordynatorka programu. Twórczyni koncepcji projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną. Współtworzy koncepcję programową „Partnerów Teatroteki Szkolnej” i współprowadzi warsztaty dla Partnerów. Odpowiada za program dla tutorów oraz za koncepcję webinariów dla nauczycieli. Prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu TEATR WSPIERA.
Anna Zalewska-Uberman
Pedagożka teatru, teatrolożka i tutorka. W latach 2009-2023 prowadziła Dział Edukacji w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni i przez kilkanaście lat była członkinią Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu o "Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną". Od kwietnia 2023 związana z programem "Teatroteka Szkolna" Instytutu Teatralnego w Warszawie, w ramach którego: współtworzy koncepcję projektu "Teatr Wspiera. Godzina Wychowawcza z Teatroteką Szkolną", prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli oraz webinaria edukacyjne. Współpracuje z instytucjami kultury jako teatralna ekspertka - prowadzi warsztaty teatralne, rozwojowe i dobrostanowe dla grup, moderuje spotkania z artystami, bywa jurorką. Autorka tekstów o teatrze i materiałów edukacyjnych. Tutorka Szkoły Liderów im. Profesora Zbigniewa Pełczyńskiego w Programie Liderskim Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Wiktoria Rutkowska
Animatorka, performerka, pedagożka, artystka- plastyczka, absolwentka edukacji artystycznej i pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytetu Rzemiosła Artystycznego, trenerka FamilyLab. Realizowała animację kultury na Instytucie Kultury Polskiej oraz Inną Szkołę Teatralną Teatru Węgajty. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie NVC.
Interesuje się pedagogiką alternatywną i krytyczną, street artem oraz zbieraniem historii lokalnych jako materiału do performatywnej i plastycznej pracy artystycznej. Prowadzi laboratoria pracy twórczej, projekty animacyjne, pedagogiczno- teatralne, warsztaty, spotkania rodzinne, projekty dla społeczności, spotkania poświęcone rozwojowi i wymianie doświadczeń dla edukatorów i edukatorek. Współpracuje z instytucjami i sektorem NGO.
W swojej pracy szuka coraz to nowych środków twórczego wyrazu, dzięki którym będziemy mogli nawzajem się zobaczyć. Interesują i fascynują mnie sytuacje swobody twórczej, gdzie każdy może znaleźć swój własny sposób ekspresji w bezpiecznym i akceptującym otoczeniu.
Obecnie wicedyrektorka Wolnej Szkoły Razem, współtwórczyni pracowni Ronja, członkini i działaczka Stowarzyszenia Pedagogów Teatru.
Katarzyna Piwońska
Redaktorka, pedagożka teatru, tutorka. W latach 2016-2022 w programie Teatroteka Szkolna koordynowała pracę portalu, współtworzyła programy rozwojowe dla osób pracujących w szkołach i teatrach oraz prowadziła warsztaty dla nauczycieli i pedagogów teatru. Jako tutorka pracowała w programach Fundacji Szkoła Liderów (Akademia Rzeczników Zmian, Przełącz się na młodzież) oraz w autorskim projekcie "Czas (dla) Liderów" w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracuje z instytucjami kultury jako redaktorka publikacji, autorka tekstów i materiałów edukacyjnych. Razem z Katarzyną Kotarską i Justyną Czarnotą buduje Kolektyw Sensotwórczy, który wspiera organizacje działające w polu kultury w tworzeniu diagnoz, ewaluacji, narzędzi edukacyjnych i w rozwoju kadry.
Marta Gosecka
Polonistka, kulturoznawczyni, instruktorka teatralna, pedagożka teatru Teatrze Współczesnym w Szczecinie, aktywistka miejska i edukatorka. Od 17 lat związana z młodzieżowymi grupami teatralnymi, które charakteryzują się różnorodnością i otwartością. Prowadziła bartery młodzieży licealnej oparte na wymianie doświadczeń odbiorczych młodych widzów. Koordynatorka Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Zachodniopomorskie. W pracy z dziećmi i młodzieżą największą uwagę przywiązuje do procesu twórczego, relacji i sprawczości. 18 lat była nauczycielką.
Viktoria Siedlecka-Dorosz
Teatrolożka i arteterapeutka. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Odbyła arteterapeutyczny staż kliniczny w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. J. Mazurkiewicza w Pruszkowie. Uczestniczka Szkoły Trenerek i Trenerów Antywypaleniowych i Dobrostanu STADO Fundacji RegenerAkcja.
Od dwudziestu lat działa na polu sztuki, terapii i edukacji. Pracowała w dziale Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, była dyrektorką szkoły Korczak. Szkoła Montessori, a od 2019 roku jest w zespole Centrum Sztuki Włączającej, gdzie zajmuje się budowaniem społeczności i edukacją. Prowadzi także zajęcia ze studentami arteterapii APS w Warszawie, trzyma Kręgi Kobiet i podejmuje działania dobrostanowe.
Aleksandra Drzazga
Nauczycielka, pedagożka teatru, trenerka, tutorka.
Współtworzyła Program Klasy Aktywności Twórczej, gdzie przez 14 lat prowadziła autorskie zajęcia Wychowanie do Twórczości-teatr w publicznym gimnazjum w Bytomiu. Absolwentka Filologii Romańskiej i Reżyserii Teatru (dyplom we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych)
Certyfikowana tutorka I stopnia Instytutu Tutoringu Szkolnego.
Prowadzi własny projekt Teatr. Szkoła, czyli warsztaty z pedagogiki teatru dla klas 4-8 w Bytomskim Centrum Kultury. Prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży, wspiera w rozwoju nauczycieli i edukatorów.
W codziennej pracy nauczyciela wspiera rozwój samodzielności myślenia i kreatywność .Od 2 lat jest tutorem młodzieży w ZSOT w Lublińcu.
Współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie jako tutorka, trenerka i autorka scenariuszy na portalu Teatroteka Szkolna. Obecnie prowadzi warsztaty w ramach projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną.
Monika Tryboń
Terapeutka systemowa, pedagog, trenerka komunikacji bez przemocy, tutorka.
Od 15 lat zajmuje się pracą rozwojową z wszystkimi grupami wiekowymi. Od września 2019 r. założycielka i wiceprezes Fundacji Samorozwoju Indigo. Jest dyplomowaną nauczycielką jogi i medytacji oraz certyfikowaną tutorką wspierającą w rozwoju osobistym i procesie zmian życiowych. Mama dwójki dzieci.
Na co dzień w gabinecie pracuje z osobami w kryzysie lub osobami chcącymi rozwiązać problem z danej dziedziny życia.
Przez lata szkoliła się w różnych metodach wspierających rozwój rodziny, rozwój dziecka i nastolatka, rozwój kobiet, osób starszych, oraz osób z niepełnosprawnościami.
Jej wieloletnie doświadczenie w pracy indywidualnej oraz setki warsztatów grupowych przeprowadzonych w całej Polsce pozwoliły na dojście do momentu, w którym podjęła decyzję, że tylko pogodne patrzenie w przyszłość i pogodzenie się z przeszłością jest najgłębszą, poruszającą sedno wszystkich problemów metodą uzdrawiającą i przywracającą obecność w tu i teraz.
Aleksandra Drzazga
Nauczycielka w ZSOT w Lublińcu, reżyserka teatru dzieci i młodzieży (dyplom we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych), edukatorka teatralna. Przez 14 lat prowadziła autorskie zajęcia wychowanie do twórczości-teatr jako część projektu Klasy Aktywności Twórczej w publicznej szkole w Bytomiu. Autorka artykułów z zakresu edukacji kulturowej. Prowadzi własny projekt Teatr. Szkoła, czyli warsztaty z pedagogiki teatru dla klas z bytomskich szkół podstawowych w Bytomskim Centrum Kultury. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli z zakresu pedagogiki teatru, edukacji teatralnej i kulturalnej. Obecnie wspiera nauczycieli w realizacji projektów edukacyjno-kulturalnych w Bytomskim Programie Edukacji Kulturalnej POKŁADY KULTURY.
Katarzyna Kotarska
Menedżerka kultury, animatorka społeczności lokalnych, tutorka. Koordynatorka konkursu grantowego Lato w teatrze w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie, z którym współpracuje od 6 lat. W latach 2015-2021 dyrektorka Centrum Kultury Gminy Jabłonna, w którym udało się przeprowadzić wizerunkowo-programowo-społeczną rewolucję. Ukończyła filologię polską ze specjalnością teatrologiczną na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej oraz Międzyobszarowe Studia Humanistyczno-Społeczne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Jest absolwentką XIII edycji Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Inicjatorka i realizatorka działań animacyjnych, społecznych i twórczych dla społeczności lokalnych
Joanna Krukowska-Gulik
Pedagożka teatru, tutorka, animatorka społeczno-kulturalna.
Współtworzy Dział Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im.
Zbigniewa Raszewskiego, pracuje przy programie Lato w teatrze.
Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, gdzie m. in. wraz z
Dominiką Szulc współprowadziła grupę nieLETNICH krytyków teatralnych.
Z rodzicami i dziećmi przygotowywała performans w przestrzeni wystawy
w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz spektakl „Letnie wakacje.
Niezła propozycja". Z Fundacją Sztukmistrze współtworzyła „Zgubowisko”
– familijny spektakl nowocyrkowego. Prowadzi grupę młodzieżową w
Ośrodku Kultury „Arsus”. Autorka scenariuszy na portalu Teatroteka
Szkolna oraz publikacji pedagogiczno-teatralnych. Uwielbia ludzi i
uwielbia tańczyć, a najbardziej tańczyć z ludźmi.
Karolina Pluta
Trenerka, performerka, pedagożka teatru, certyfikowana tutorka Szkoły Liderów, prezeska zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych oraz roczny kurs terapii tańcem i ruchem. Absolwentka Laboratorium Nowych Praktyk na Uniwersytecie SWPS oraz International Summer School on Theatre in Social Context w Archa Theatre w Pradze. Członkini kolektywu Laboratorium Teatralno-Społeczne, z którym od 2016 roku realizuje spektakle i akcje performatywne. Zawodowo zajmuje się też tematyką przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Lubi chodzić po lesie i pisać wiersze.
Agnieszka Szymańska
Trenerka, tutorka, koordynatorka w programach rozwojowych Fundacji Szkoła Liderów. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Pedagogów Teatru Instytutu Teatralnego. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2016 roku. Autorka projektów społecznych i materiałów edukacyjnych dla animatorów kultury, pedagogów teatru, nauczycieli i młodzieży. Od ponad 10 lat związana z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego i Teatrem 21. Prowadzi szkolenia i warsztaty z obszaru budowania zespołów, projektowania działań społecznych i edukacyjnych oraz komunikacji. Certyfikowana nauczycielka jogi.
Małgorzata Adamczyk
Instruktorka teatralna, pedagożka teatru, reżyserka, koordynatorka działu edukacji teatralnej w Teatrze im. Hansa Christiana Andersena. Ukończyła filologię polską, wiedzę o teatrze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, reżyserię teatru dzieci i młodzieży w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie (Filia we Wrocławiu). Reżyseruje spektakle dziecięce i młodzieżowe, prowadzi warsztaty teatralne, instruktorskie oraz szkolenia. Niekiedy sama staje na scenie. Koordynuje projekty edukacyjno-teatralne w Polsce. Lubi się rozwijać, poznawać i doświadczać, a co za tym idzie: eksplorować teatr z różnych perspektyw.
Maria Babicka-Janiszewska
Pedagożka teatru, socjolożka, kierowniczka Działu Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, doktorantka i członkini zespołu Katedry Metod Badania Kultury w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, tutorka w liderskich programach rozwojowych (m.in. w Programie Liderskim PAFW prowadzonym przez Fundację Szkoła Liderów im. Zbigniewa Pełczyńskiego). Jej zainteresowania badawcze dotyczą: amatorskiego ruchu teatralnego, edukacji teatralnej w Polsce i familijnych praktyk uczestnictwa w życiu teatralnym. Absolwentka socjologii w Instytucie Socjologii UW i Szkoły Pedagogów Teatru realizowanej w Instytucie Teatralnym. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Prowadzi warsztaty dla osób w różnym wieku, głównie wspierające edukatorów w ich rozwoju.