Nasz zespół:

Magdalena Szpak

Pedagożka teatru, trenerka, tutorka. Współtworzy Dział Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej  im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Szkoły Treningu Grupowego przy Fundacji Szkoła Liderów. Certyfikowana tutorka Szkoły Liderów. Prowadzi warsztaty głównie dla osób dorosłych, wspiera w rozwoju nauczycieli i edukatorów.

W Teatrotece Szkolnej: autorka koncepcji i koordynatorka programu. Twórczyni koncepcji projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną. Współtworzy koncepcję programową „Partnerów Teatroteki Szkolnej” i współprowadzi warsztaty dla Partnerów. Odpowiada za program dla tutorów oraz za koncepcję webinariów dla nauczycieli. Prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu TEATR WSPIERA.

avatar

Anna Zalewska-Uberman

Od 20 lat związana z branżą kulturalną i edukacyjną (jako animatorka kultury, wykładowczyni, dyplomowana teatrolożka i pedagożka teatru, autorka scenariuszy zajęć dla nauczycieli oraz certyfikowana tutorka). Od 2009 r. do marca 2023 r. pracowała w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie realizowała autorskiprogram edukacyjny. Zaprojektowała i przeprowadziła liczne warsztaty, lekcje, spotkania, projekty i performance. W latach 2010-2022 pełniła funkcję członkini Komisji Artystycznej Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i sekretarz Kapituły Konkursu.  Współpracowała z wieloma instytucjami kultury. Jej celem zawodowym jest inspirowanie do działań twórczych, projektowanie i wspieranie procesów edukacyjnych i rozwojowych oraz wytyczanie sobie nowych ścieżek zawodowych.

W Teatrotece Szkolnej współtworzy koncepcję projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną i prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu. Tutorka w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej.

avatar

Osoby prowadzące warsztaty:

Marta Gosecka

Polonistka, kulturoznawczyni, instruktorka teatralna, pedagożka teatru Teatrze Współczesnym w Szczecinie, aktywistka miejska i edukatorka. Od 17 lat związana z młodzieżowymi grupami teatralnymi, które charakteryzują się różnorodnością i otwartością. Prowadziła bartery młodzieży licealnej oparte na wymianie doświadczeń odbiorczych młodych widzów. Koordynatorka Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Zachodniopomorskie. W pracy z dziećmi i młodzieżą największą uwagę przywiązuje do procesu twórczego, relacji i sprawczości. 18 lat była nauczycielką.

avatar

Viktoria Siedlecka-Dorosz

Teatrolożka i arteterapeutka. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Odbyła arteterapeutyczny staż kliniczny w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. J. Mazurkiewicza w Pruszkowie. Uczestniczka Szkoły Trenerek i Trenerów Antywypaleniowych i Dobrostanu STADO Fundacji RegenerAkcja.

Od dwudziestu lat działa na polu sztuki, terapii i edukacji. Pracowała w dziale Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, była dyrektorką szkoły Korczak. Szkoła Montessori, a od 2019 roku jest w zespole Centrum Sztuki Włączającej, gdzie zajmuje się budowaniem społeczności i edukacją. Prowadzi także zajęcia ze studentami arteterapii APS w Warszawie, trzyma Kręgi Kobiet i podejmuje działania dobrostanowe.

avatar

Aleksandra Drzazga

Nauczycielka w ZSOT w Lublińcu, reżyserka teatru dzieci i młodzieży (dyplom we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych), edukatorka teatralna.  Przez 14 lat prowadziła autorskie zajęcia wychowanie do twórczości-teatr jako część projektu Klasy Aktywności Twórczej w publicznej szkole w Bytomiu. Autorka artykułów z zakresu edukacji kulturowej. Prowadzi własny projekt Teatr. Szkoła, czyli warsztaty z pedagogiki teatru dla klas z bytomskich szkół podstawowych w Bytomskim Centrum Kultury. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli z zakresu pedagogiki teatru, edukacji teatralnej i kulturalnej. Obecnie wspiera nauczycieli w realizacji projektów edukacyjno-kulturalnych w Bytomskim Programie Edukacji Kulturalnej POKŁADY KULTURY.

avatar

Tutorki:

Monika Tryboń

Terapeutka systemowa, pedagog, trenerka komunikacji bez przemocy, tutorka.   
Od 15 lat zajmuje się pracą rozwojową z wszystkimi grupami wiekowymi. Od września 2019 r. założycielka i wiceprezes Fundacji Samorozwoju Indigo. Jest dyplomowaną nauczycielką jogi i medytacji oraz certyfikowaną tutorką wspierającą w rozwoju osobistym i procesie zmian życiowych. Mama dwójki dzieci.
Na co dzień w gabinecie pracuje z osobami w kryzysie lub osobami chcącymi rozwiązać problem z danej dziedziny życia.
Przez lata szkoliła się w różnych metodach wspierających rozwój rodziny, rozwój dziecka i nastolatka, rozwój kobiet, osób starszych, oraz osób z niepełnosprawnościami.
Jej wieloletnie doświadczenie w pracy indywidualnej oraz setki warsztatów grupowych przeprowadzonych w całej Polsce pozwoliły na dojście do momentu, w którym podjęła decyzję, że tylko pogodne patrzenie w przyszłość i pogodzenie się z przeszłością jest najgłębszą, poruszającą sedno wszystkich problemów metodą uzdrawiającą i przywracającą obecność w tu i teraz. 
avatar

Aleksandra Drzazga

Nauczycielka w ZSOT w Lublińcu, reżyserka teatru dzieci i młodzieży (dyplom we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych), edukatorka teatralna.  Przez 14 lat prowadziła autorskie zajęcia wychowanie do twórczości-teatr jako część projektu Klasy Aktywności Twórczej w publicznej szkole w Bytomiu. Autorka artykułów z zakresu edukacji kulturowej. Prowadzi własny projekt Teatr. Szkoła, czyli warsztaty z pedagogiki teatru dla klas z bytomskich szkół podstawowych w Bytomskim Centrum Kultury. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli z zakresu pedagogiki teatru, edukacji teatralnej i kulturalnej. Obecnie wspiera nauczycieli w realizacji projektów edukacyjno-kulturalnych w Bytomskim Programie Edukacji Kulturalnej POKŁADY KULTURY.

avatar

Katarzyna Kotarska

Menedżerka kultury, animatorka społeczności lokalnych, tutorka. Koordynatorka konkursu grantowego Lato w teatrze w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie, z którym współpracuje od 6 lat. W latach 2015-2021 dyrektorka Centrum Kultury Gminy Jabłonna, w którym udało się przeprowadzić wizerunkowo-programowo-społeczną rewolucję. Ukończyła filologię polską ze specjalnością teatrologiczną na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej oraz Międzyobszarowe Studia Humanistyczno-Społeczne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Jest absolwentką XIII edycji Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Inicjatorka i realizatorka działań animacyjnych, społecznych i twórczych dla społeczności lokalnych

avatar

Joanna Krukowska-Gulik

Pedagożka teatru, tutorka, animatorka społeczno-kulturalna.
Współtworzy Dział Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im.
Zbigniewa Raszewskiego, pracuje przy programie Lato w teatrze.
Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, gdzie m. in. wraz z
Dominiką Szulc współprowadziła grupę nieLETNICH krytyków teatralnych.
Z rodzicami i dziećmi przygotowywała performans w przestrzeni wystawy
w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz spektakl „Letnie wakacje.
Niezła propozycja". Z Fundacją Sztukmistrze współtworzyła „Zgubowisko”
– familijny spektakl nowocyrkowego. Prowadzi grupę młodzieżową w
Ośrodku Kultury „Arsus”. Autorka scenariuszy na portalu Teatroteka
Szkolna oraz publikacji pedagogiczno-teatralnych. Uwielbia ludzi i
uwielbia tańczyć, a najbardziej tańczyć z ludźmi.

avatar

Karolina Pluta

Trenerka, performerka, pedagożka teatru, certyfikowana tutorka Szkoły Liderów, prezeska zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych oraz roczny kurs terapii tańcem i ruchem. Absolwentka Laboratorium Nowych Praktyk na Uniwersytecie SWPS oraz International Summer School on Theatre in Social Context w Archa Theatre w Pradze. Członkini kolektywu Laboratorium Teatralno-Społeczne, z którym od 2016 roku realizuje spektakle i akcje performatywne. Zawodowo zajmuje się też tematyką przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Lubi chodzić po lesie i pisać wiersze.

avatar

Agnieszka Szymańska

Trenerka, tutorka, koordynatorka w programach rozwojowych Fundacji Szkoła Liderów. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Pedagogów Teatru Instytutu Teatralnego. Stypendystka Ministra Kultury i  Dziedzictwa Narodowego w 2016 roku. Autorka projektów społecznych i materiałów edukacyjnych dla animatorów kultury, pedagogów teatru, nauczycieli i młodzieży. Od ponad 10 lat związana z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego i Teatrem 21.  Prowadzi szkolenia i warsztaty z obszaru budowania zespołów, projektowania działań społecznych i edukacyjnych oraz komunikacji. Certyfikowana nauczycielka jogi.

avatar

Małgorzata Adamczyk

Instruktorka teatralna, pedagożka teatru, reżyserka, koordynatorka działu edukacji teatralnej w Teatrze im. Hansa Christiana Andersena. Ukończyła filologię polską, wiedzę o teatrze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, reżyserię teatru dzieci i młodzieży w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie (Filia we Wrocławiu). Reżyseruje spektakle dziecięce i młodzieżowe, prowadzi warsztaty teatralne, instruktorskie oraz szkolenia. Niekiedy sama staje na scenie. Koordynuje projekty edukacyjno-teatralne w Polsce. Lubi się rozwijać, poznawać i doświadczać, a co za tym idzie: eksplorować teatr z różnych perspektyw.

avatar