Podczas zajęć uczniowie przyglądają się treści Wielkiej Improwizacji i osadzają ją w kontekście pozostałych scen dramatu Adama Miczkiwicza „Dziady" cz. III. W ten sposób stworzą trzy obrazy głównego bohatera dramatu: ustalą, jak Konrad widzi siebie sam, jak jest postrzegany przez inne postaci, wreszcie określą własny stosunek do bohatera.
Wydruk tabeli z załącznika (po jednym egzemplarzu dla każdej osoby).
Poproś uczniów, by w grupach zajęli się pytaniami z tabeli z załącznika i poszukali odpowiedzi w tekście Wielkiej Improwizacji. Podziel uczniów tak, by nad każdą rubryką pracowały dwa zespoły.
Pytania w tabeli:
- Jak Konrad prezentuje samego siebie?
- Jak Konrad widzi innych ludzi?
- Czego Konrad oczekuje od Boga?
- Jakich argumentów używa, aby przekonać Boga?
Daj 10 minut na pracę. Po tym czasie zaproś grupy do zaprezentowania wniosków.
Poleć, aby a tym zadaniu uczniowie sięgnęli do wiedzy o Konradzie z całego dramatu „Dziady" cz. III. Poproś, by na tej podstawie uczniowie w grupach, w których pracowali wcześniej, stworzyli mema na temat Konrada, korzystając z popularnej struktury:
Możesz pokazać kilka przykładów tego rodzaju memów.
Możecie przygotować memy w wersji cyfrowej (wówczas skorzystajcie z wybranego programu graficznego i obrazków dostępnych online, a efekty pracy grup pokażcie na tablicy multimedialnej) lub papierowej (wtedy potrzebne będą kolorowe gazety, kartki w formacie A4, klej oraz nożyczki i markery).
Zaproś uczniów do rozmowy na forum: zapytaj, czym ich zdaniem różnią się dwa wizerunki Konrada: to, jak prezentuj się sam – i to, jak sportretowaliście go w ćwiczeniu z memem.
Poproś, by na zakończenie zajęć każdy zastanowił się, kim dla niego samego jest Konrad. Niech każdy uzupełni w zeszycie zdanie: "Moim zdaniem Konrad jest...., ponieważ.........". Zaproś chętne osoby do podzielenia się swoimi odpowiedziami. Podyskutujcie o nich na forum.
Redaktorka, pedagożka teatru, tutorka. Od 2012 roku współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w ramach programów i badań dotyczących edukacji teatralnej i pedagogiki teatru. Od 2019 roku jest tutorką w programach rozwojowych Fundacji Szkoła Liderów. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Kultury (przedsięwzięcia związane z upowszechnianiem kultury).
Wiek 16-19 lat
Wiek 16-19 lat
Wiek 16-19 lat
Wiek 10-13 lat