Partnerki i Partnerzy Teatroteki Szkolnej to program dla pedagożek i pedagogów teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych, podejmujących współpracę ze szkołami. Chcemy stworzyć dla tej grupy przestrzeń do spotkań, wymiany doświadczeń, a przede wszystkim refleksji w tematach związanych z prowadzeniem działań edukacyjnych adresowanych do szkół.
Zgłoś sięW sezonie 2024/2025 zapraszamy uczestniczki i uczestników na cztery dwudniowe spotkania warsztatowe. Pierwszy zjazd będzie przeznaczony na poznanie się członków grupy i wprowadzenie w założenia programu. Jego główną częścią będzie wyłonienie istotnych dla uczestniczek i uczestników tematów do dalszej pracy (związanych z działaniami edukacyjnymi dla szkół). Wokół tych zagadnień zorganizujemy kolejne spotkania. Roczny cykl ma pomóc uczestniczkom i uczestnikom w określeniu celów związanych z działaniami edukacyjno-teatralnymi (z uwzględnieniem potrzeb odbiorców i możliwości instytucji) oraz w rozpoznaniu własnego potencjału. Spotkania grupy będą dla pedagożek i pedagogów teatru okazją do samoobserwacji i rozwijania siebie jako osoby mającej wpływ na kształt edukacji teatralnej w Polsce.
Spotkania poprowadzą Magdalena Szpak i Anna Zalewska-Uberman. Warsztaty posłużą wymianie refleksji i doświadczeń między członkiniami i członkami grupy. Aby stworzyć do tego przestrzeń, prowadzące będą korzystać z pedagogiki teatru oraz innych metod pracy z grupą.
Spotkania odbędą się w formule stacjonarnej w Warszawie.
Terminy spotkań: 17-18 listopada 2024, 26-27 stycznia 2025, 23-24 marca 2025 i 18-19 maja 2025.
Udział w programie jest bezpłatny. Instytut zapewnia również noclegi podczas zjazdów, natomiast nie gwarantuje posiłków oraz zwrotów kosztów podróży.
Udział w rocznym cyklu spotkań pozwoli uczestniczkom i uczestnikom zmapować różne aspekty działalności pedagogiczno-teatralnej w teatrze instytucjonalnym i zdiagnozować, który obszar w przypadku ich pracy chcą rozwijać. Osoby zainteresowane wprowadzaniem zmian mogą w sezonie 2025/2026 pracować indywidualnie nad wybranymi obszarami pod opieką tutorki. Proces tutoringu jest rozłożony na sześć indywidualnie ustalanych spotkań. Tutorkami w programie są pedagożki teatru współpracujące z Instytutem Teatralnym.
Po zakończeniu programu pedagożki i pedagodzy teatru dołączają do grona absolwenckiego programu, które bierze udział w skierowanych do niego warsztatach i inicjatywach. Grupa absolwencka wspiera się nawzajem, kontynuuje wymianę doświadczeń, a sieć kontaktów powstała w trakcie udziału w programie rozwija się także po jego zakończeniu.
umożliwia stworzenie grupy do wspólnej refleksji nad kwestiami istotnymi w pracy pedagożek i pedagogów teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych;
pozwala na wymianę doświadczeń pomiędzy osobami zajmującymi się podobnym obszarem działań;
pozwala na namysł nad własnym sposobem pracy i wizją edukacji teatralnej prowadzonej w teatrze;
w drugim roku programu (kontynuacja) wspiera chętne osoby poprzez udział w procesie tutoringu;
po zakończeniu udziału w Programie umożliwia dołączenie do grupy absolwenckiej Programu i uczestniczenia w inicjatywach jej dedykowanych.
pracuje w teatrze instytucjonalnym;
chce podjąć lub rozwijać współpracę na polu edukacji teatralnej z nauczycielami;
jest zainteresowana/y rozwijaniem partnerstwa teatru ze szkołami;
jest nastawiona/y na samorozwój, refleksję, krytyczne myślenie oraz wymianę perspektyw z innymi praktyczkami i praktykami