Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (78)

sortowanie
autor: Katarzyna Piwońska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • emocje
  • warsztat do spektaklu

Warsztat po spektaklu „Tymoteusz wśród ptaków"  w reżyserii Katarzyny Kawalec z Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze. Podczas zajęć uczestnicy przyjrzą się temu, jak w trakcie przedstawienia zmieniały się ich własne emocje oraz przyjrzą się emocjom bohaterów.

lekcja
Wiek 6-10 lat
    -

Zajęcia do poprowadzenia w klasach 1-3 szkoły podstawowej z okazji pierwszego dnia wiosny. Podczas spotkania uczniowie przyglądają się przemianom w świecie przyrody, które następują wiosną.

autor: Justyna Czarnota, Katarzyna Piwońska
pozalekcyjne
Wiek 6-10 lat
  • praca z przestrzenią
  • praca z przedmiotem
  • sztuka opowiadania
  • animacja przedmiotu
  • integracja
  • sala lekcyjna
  • storytelling

Zajęcia przeznaczone do poprowadzenia po powrocie do sali lekcyjnej po dłuższej przerwie (wakacjach, feriach lub weekendzie). W serii działań zadaniem uczniów jest odkrycie, co wydarzyło się w sali pod ich nieobecność i opowiedzenie o tym w formie historii. Konspekt zajęć można także wykorzystać jako wprowadzenie do tekstów z podstawy programowej, których bohaterami są przedmioty. Sprawdzi się także z uczniami klas czwartych szkół podstawowych.

autor: Magdalena Szpak, Justyna Czarnota
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • przyroda
  • analiza spektaklu
  • iTeatr

Warsztat po spektaklu „O mniejszych braciszkach św. Franciszka” w reżyserii Jacka Popławskiego z Teatru Maska w Rzeszowie. Podczas zajęć uczestnicy w formie zabawy przypominają sobie stworzenia, z którymi spotkał się tytułowy bohater, oraz analizują jego relację ze zwierzętami.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • język polski
  • zajęcia teatralne
  • praca z przedmiotem
  • animacja przedmiotu
  • teatr lalkowy
  • teatr przedmiotu

Zajęcia wprowadzają w temat animacji przedmiotu. W pierwszej części uczniowie biorą udział w serii zabaw animacyjnych z wykorzystaniem prostych przedmiotów. W drugiej części budują własne historie, w których rzeczy stają sie bohaterami. Uczniowie prezentują ich fragmenty w formie scen. Ten konspekt można wykorzystać przed pierwszą klasową wizytą w teatrze lalkowym lub w pracy z kołem teatralnym.

autor: Weronika Łucyk
pozalekcyjne
Wiek 6-10 lat
  • tworzenie etiudy
  • animacja przedmiotu
  • teatr lalkowy
  • ożywianie

Scenariusz inspirowany „Niesamowitymi przygodami dziesięciu skarpetek" Justyny Bednarek – jest przeznaczony do poprowadzenia jako lekcja po omówieniu utworu lub samodzielne zajęcia animacyjne. W trakcie lekcji uczniowie kreują własnych skarpetkowych bohaterów i animują ich. Następnie tworzą sceniczne przygody swoich postaci.

autor: Maria Babicka, Magdalena Szpak
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • zwierzęta
  • warsztat do spektaklu
  • iTeatr
  • potrzeby
  • adopcja zwierząt

Konspekt lekcji do spektaklu „My, psy” w reż. Przemysława Dąbrowskiego z Teatru Nowego w Łodzi. Na zajęciach uczniowie zastanowią się nad tym, jakich domów potrzebują bohaterowie spektaklu oraz z jakimi obowiązkami wiąże się posiadanie psa.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • rozmowa o filmie
  • wprowadzenie do lektury
  • teatr kamishibai

Uczniowie poznają postać detektywa Pozytywki z książek Grzegorza Kasdepkego. Wysłuchają kilku wybranych zagadek i poszukają ich wyjaśnienia. Opowiedzą o swoich rozwiązaniach w formie tearu kamishibai.

autor: Magdalena Szpak, Monika Tomczyk
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • analiza postaci
  • ekologia
  • kosmos
  • warsztat do spektaklu
  • iTeatr
  • katastrofa klimatyczna

Warsztat do spektaklu „Kosmici" z Miejskiego Teatru Miniatura w Gdańsku w reżyserii Jakuba Krofty. Podczas zajęć uczniowie zostaną zaproszeni do zabawy, w której odbędą podróż statkiem kosmicznym i zastanowią się, jak można ratować naszą planetę przed katastrofą klimatyczną.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • społeczeństwo
  • pacynka
  • ubranie
  • teatr lalkowy

Zajęcia przeznaczone jako wprowadzenie do lektury książki Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” lub jako rozwinięcie jej omówienia. Celem jest pobudzenie refleksji dzieci na temat tego, skąd biorą się ich ubrania. Podobnie jak w książkach, skarpetki są aktywnymi, działającymi postaciami, tak w naszym scenariuszu ożywają, zabierają głos dzięki uczestnikom i uczestniczkom, i ich kreatywności. Konspekt pozwala podjąć rozmowę o nierównościach ekonomicznych i społecznych oraz zaprasza do namysłu nad tym, jak w bardziej odpowiedzialny sposób możemy traktować rzeczy. Podczas lekcji zostaną wykorzystane dostęne online materiały z kampanii społecznych.