Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (58)

sortowanie
autor: Agnieszka Szymańska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • rozmowa o filmie
  • mapa
  • plan miasta

Zajęcia wprowadzają podstawowe pojęcia dotyczące map. Uczniowie tworzą własne plany okolicy i zastanawiają się nad tym, co różni rzeczywiste miejsca od ich odwzorowań na mapach. Opowieści o miejscach pozwalają uczniom lepiej poznać swoich kolegów z klasy.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • sztuka
  • praca z ciałem
  • plastyka
  • praca z obrazem
  • interpretacja obrazu

Podczas zajęć uczniowie skupią się na temacie odbioru dzieł sztuki. Narzędziem ich czytania stanie się nasze ciało. Obrazy zostaną potraktowane potraktowane jako mapa, za pomocą której możemy obserwować własne uczucia i emocje.

autor: Joanna Krukowska-Gulik, Katarzyna Piwońska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • praca z przedmiotem
  • zadanie scenograficzne
  • analiza spektaklu
  • scenografia
  • warsztat do spektaklu

Warsztat do spektaklu “O dwóch takich, co ukradli księżyc” w reżyserii Jana Jerzego Połońskiego z Teatru Lalek Arlekin w Łodzi. Celem podróży Jacka i Placka była kraina, w której można leżeć do góry brzuchem. Podczas zajęć uczniowie zastanawiają się, jak ona wygląda i co właściwie można tam robić.

autor: Justyna Sobczyk
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z książką
  • poezja
  • zabawa
  • picturebook

Zajęcia przygotowują uczniów na spotkanie z książką obrazkową Iwony Chmielewiskiej i Krystyny Miłobędzkiej "Na wysokiej górze". Ten picturebook łączy ze sobą obrazy i poezję, a propozycje kolejnych ćwiczeń otwierają grupę na myślenie abstrakcyjne, twórcze, dzięki czemu łatwiej dzieciom będzie spotkać się z tą propozycją artystyczną. Lekcję kończy wspólne czytanie, które aktywizuje uczniów oraz oglądanie książki.

Podobny model pracy można wykorzystać do pracy z innymi zrytmizowanymi utworami poetyckimi.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • tworzenie historii
  • picturebook
  • książka obrazkowa

Podczas zajęć uczniowie tworzą historie inspirowane ilustracjami z książki obrazkowej Svena Nordqvista "Spacer z psem". Zaczynają od uważnego oglądania obrazów. W dalszej części wykonują zadania, które pozwalają im zastanowić się, jakie wydarzenia poprzedzały zatrzymanie postaci w rysunkowym kadrze oraz wymyślić dalszy bieg zdarzeń.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • picturebook
  • pytania
  • tworzenie książki

Zajęcia inspirowane książką szwedzkiej pisarki Åsy Lind „Raz, dwa, trzy, Piaskowy wilk”, której bohaterami są Karusia i jej przyjaciel, tytułowy Piaskowy Wilk. Wraz z nim dziewczynka poszukuje odpowiedzi na nurtujące ją pytania i tłumaczy zagadki otaczającego świata. Podczas zajęć dzieci stworzą swoje autorskie, obrazkowe książki odpowiadające na ich pytanie „Dlaczego...?”.Książki o Piaskowym Wilku wyróżnione zostały przez Komitet ochrony Praw dziecka w konkursie „Świat Przyjazny Dziecku”.

autor: Maria Babicka, Justyna Czarnota
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • baśń
  • integracja
  • wyobraźnia
  • wizualizacja

Zajęcia pozwalają uczniom odbyć wyprawę do Nibylandii  przeżywać tam przygody, ale też tworzyć zwyczaje i rytuały. Dają grupie okazję do lepszego poznania się, zintegrowania we wspólnej zabawie. Scenariusz inspirowany książką i spektaklem „Piotruś Pan”  nie wymaga jednak ich znajomości.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • język polski
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • zwierzęta
  • tworzenie historii
  • baśń

Zajęcia pozwalają zwrócić uwagę na to, że życie zwierząt - podobnie jak ludzi - splecione jest z cyklem przemian natury. Uczniowie przyglądają się cechom charakterystycznym poszczególnych pór roku i na tej podstawie tworzą opowieści dotyczące życie leśnych stworzeń. Konspekt można wykorzystać jako warsztat po obejrzeniu spektaklu "Baśń o trzech konikach" (Teatr Animacji, reż. Marek A. Cyris) lub jako osobne zajęcia łączące wiedzę o przyrodzie z tworzeniem historii.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • komunikacja
  • język polski
  • tworzenie wiersza
  • praca z tekstem
  • bajka

Tematem zajęć jest komunikacja. Jak ze sobą rozmawiać, żeby się usłyszeć? Co zrobić, żeby się z kimś porozumieć? Uczniowie podejmują tę dyskusję w kontekście utworu o parze, która nie może przeprowadzić ze sobą szczerej rozmowy - czyli Żurawiu i Czapli z tekstu Brzechwy.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z dźwiękiem
  • emocje
  • baśń
  • muzyka
  • praca z tekstem

Konspekt zajęć służących do omówienia z klasą baśni "Mała Syrenka" H. Ch. Andersena w nietypowy sposób - uczniowie odkrywają świat przeżyć bohaterki za pomocą dźwięków. Podczas zajęć uczniowie wybierają najważniejsze ich zdaniem momenty w historii i tworzą edtiudy dźwiękowe. Scenariusz lekcji można zrealizować w ramach zajęć języka polskiego lub muzyki.