Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (80)

sortowanie
autor: Dorota Ogrodzka
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • projekt artystyczny
  • praca z ciałem
  • integracja
  • tworzenie komiksu
  • burza mózgów

Bohaterami i bohaterkami komiksów są często zwyczajni ludzie, którzy robią niezwykłe rzeczy i przez to jawią się nam, jako wypełnieni supermocami. Często działają w parach: z przyjacielem, współpracownikiem lub przypadkowo napotkaną osobą. Zajęcia mają uwrażliwić uczestników i uczestniczki na wartość współpracy. Warsztaty są też praktyczną formą wspierania grupy w integracji, docenianiu siebie i poznawania siebie nawzajem w działaniu.

autor: Dorota Kowalkowska
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • integracja
  • tworzenie komiksu
  • wycieczka

Zajęcia służą przywołaniu wspomnień z wycieczki klasowej we wspólnym działaniu plastyczno-narracyjnym. Przybliżają uczniom i uczennicom konwencję komiksu oraz odkrywają możliwości ekspresji i zabawy, jakie daje ta forma. Pozwalają na powrót do wydarzenia będącego doświadczeniem całej grupy, ukazując jednocześnie, jak działa indywidualna pamięć i jak różnorodne obrazy może wywoływać. Proponowane działanie wspiera myślenie abstrakcyjne i rozwija wyobraźnię wizualną.

pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • przyszłość
  • nauka
  • wynalazki

Zajęcia dotyczące wynalazków i konsekwencji wynikających z ich działania. Utwór Lema pokazuje, że wynalazki czasem w niezamierzony sposób zmieniają świat, a wszystko bierze się z nieustającej ludzkiej potrzeby tworzenia nowych rzeczy. Będzie to punkt wyjścia dla uczniów i uczennic do tworzenia własnych wynalazków i wiążących się z nimi wizji przyszłości.

autor: Justyna Czarnota, Katarzyna Piwońska
pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • godzina wychowawcza
  • tworzenie komiksu
  • storytelling
  • tworzenie galerii

Scenariusz zajęć przeznaczony na godzinę wychowawczą. Podczas spotkania uczniowie na podstawie rozmów przygotowują komiksy, które są zapisem marzeń sennych oraz zastanawiają się, w jaki sposób sny są związane w rzeczywistością.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • starość
  • relacje między postaciami
  • poezja
  • Tadeusz Różewicz

Konspekt zawiera propozycję pracy z utworem „Koncert życzeń” Tadeusza Różewicza. Uczniowie przyjrzą się sytuacji podmiotu lirycznego, sięgając do związków frazeologicznych.

autor: Justyna Rogowska, Magdalena Szpak
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • analiza postaci
  • relacje między postaciami
  • warsztat do spektaklu

Warsztat po spektaklu „Rutka” w reżyserii Karoliny Maciejaszek z Teatru Arlekin w Łodzi. Podczas zajęć uczestnicy przypominają sobie główne bohaterki spektaklu i rozmawiają o relacji między nimi.

autor: Nikolett Gábri
pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • tworzenie etiudy
  • integracja
  • relacja nauczyciel-uczeń

Zajęcia są przeznaczone do przeprowadzenia w klasach czwartych na godzinie wychowawczej. Pomogą nowej wychowawczyni lub nowemu wychowawcy w poznaniu swojej klasy, której uczniowie już dobrze się znają.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • praca z dźwiękiem
  • emocje
  • czytanie performatywne
  • praca z głosem
  • bajka
  • nastrój

Zajęcia służą przygotowaniu przez grupę czytania performatywnego utworu Aleksandra Puszkina „O rybaku i rybce". Mogą być one podsumowaniem omawiania tego tekstu. Uczniowie wezmą udział w serii ćwiczeń głosowych skupionych na związku dźwięku z budowaniem nastroju. Ich zadaniem podczas pracy z tekstem będzie oddanie jego nastroju za pomocą ich własnych głosów i dźwięków wydobywanych za pomocą ciał.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • komunikacja
  • emocje
  • analiza fragmentu powieści
  • szkoła
  • porozumienie bez przemocy
  • NVC
  • potrzeby

Konspekt zajęć zainspirowany opowiadaniami o szkolnych doświadczeniach Mikołajka i jego kolegów. Jest zachętą do wymyślania systemu szkolnego na nowo: szukania rozwiązań, sytuacji i opcji uwzględniających godność i potrzeby wszystkich osób, których szkoła dotyczy – uczniów, uczennic, nauczycieli, pedagożek. W ramach warsztatu uczestnicy zapoznają się z tym, czym jest komunikacja bez przemocy i będą pracować nad pomysłami, które pomogą szkole stać się lepszym, bardziej przyjaznym miejscem. Scenariusz możliwy do realizacji w edukacji zdalnej, możliwy do prowadzenia w klasach starszych lub także w gronie pedagogicznym.

autor: Aleksandra Drzazga
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • logika / filozofia
  • tworzenie pracy plastycznej
  • antonimy
  • popkultura
  • dobro i zło

Zajęcia stwarzają uczniom okazję do tego, by krytycznie przyjrzeć się popkulturowym dziełom, które znają. Podczas lekcji będą się przyglądać bohaterom wybranych przez siebie książek, filmów czy seriali i zastanowić się nad tym, w jaki sposób funkcjonują w nich kategorie dobra i zła. To też okazja do przypomnienia językowego zagadnienia antonimu.