Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (75)

sortowanie
autor: Justyna Rogowska, Magdalena Szpak
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • analiza postaci
  • relacje między postaciami
  • warsztat do spektaklu

Warsztat po spektaklu „Rutka” w reżyserii Karoliny Maciejaszek z Teatru Arlekin w Łodzi. Podczas zajęć uczestnicy przypominają sobie główne bohaterki spektaklu i rozmawiają o relacji między nimi.

autor: Nikolett Gábri
pozalekcyjne
Wiek 10-13 lat
  • tworzenie etiudy
  • integracja
  • relacja nauczyciel-uczeń

Zajęcia są przeznaczone do przeprowadzenia w klasach czwartych na godzinie wychowawczej. Pomogą nowej wychowawczyni lub nowemu wychowawcy w poznaniu swojej klasy, której uczniowie już dobrze się znają.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • praca z dźwiękiem
  • emocje
  • czytanie performatywne
  • praca z głosem
  • bajka
  • nastrój

Zajęcia służą przygotowaniu przez grupę czytania performatywnego utworu Aleksandra Puszkina „O rybaku i rybce". Mogą być one podsumowaniem omawiania tego tekstu. Uczniowie wezmą udział w serii ćwiczeń głosowych skupionych na związku dźwięku z budowaniem nastroju. Ich zadaniem podczas pracy z tekstem będzie oddanie jego nastroju za pomocą ich własnych głosów i dźwięków wydobywanych za pomocą ciał.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • komunikacja
  • emocje
  • analiza fragmentu powieści
  • szkoła
  • porozumienie bez przemocy
  • NVC
  • potrzeby

Konspekt zajęć zainspirowany opowiadaniami o szkolnych doświadczeniach Mikołajka i jego kolegów. Jest zachętą do wymyślania systemu szkolnego na nowo: szukania rozwiązań, sytuacji i opcji uwzględniających godność i potrzeby wszystkich osób, których szkoła dotyczy – uczniów, uczennic, nauczycieli, pedagożek. W ramach warsztatu uczestnicy zapoznają się z tym, czym jest komunikacja bez przemocy i będą pracować nad pomysłami, które pomogą szkole stać się lepszym, bardziej przyjaznym miejscem. Scenariusz możliwy do realizacji w edukacji zdalnej, możliwy do prowadzenia w klasach starszych lub także w gronie pedagogicznym.

autor: Aleksandra Drzazga
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • logika / filozofia
  • tworzenie pracy plastycznej
  • antonimy
  • popkultura
  • dobro i zło

Zajęcia stwarzają uczniom okazję do tego, by krytycznie przyjrzeć się popkulturowym dziełom, które znają. Podczas lekcji będą się przyglądać bohaterom wybranych przez siebie książek, filmów czy seriali i zastanowić się nad tym, w jaki sposób funkcjonują w nich kategorie dobra i zła. To też okazja do przypomnienia językowego zagadnienia antonimu.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • ciało
  • analiza fragmentu powieści
  • praca z tekstem
  • prowadzenie wywiadu
  • metamorfozy
  • gorące krzesła

Scenariusz stanowi propozycję analizy fragmentu „Alicji w krainie czarów" Lewisa Carrolla. W trakcie zajęć uczniowie podążą tropem zmian, którym podlega ciało Alicji podczas jej podróży. Uczniowie przyjrzą się tym metamorfozom z własnej perspektywy.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • praca z ciałem
  • tworzenie instalacji
  • relacje między postaciami

Podczas zajęć uczniowie przyjrzą się dwóm grupom opisanym w utworze Ferenca Molnára: chłopcom z Pacu Broni i chłopcom z Ogrodu Botanicznego (Czerwonoskórym). Zastanowią się, co stanowi o ich wspólnocie i porozmawiają o tym, co sprawia, że ludzie stanowiący wspólnotę, czują sie ze sobą dobrze.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • analiza postaci
  • analiza fragmentu powieści
  • tworzenie tekstu
  • potrzeby

Świat bohaterów powieści „Tajemniczy ogród” rozpada się na świat dorosłych i świat dzieci. Scenariusz stanowi okazję do tego, by zastanowić się nad potrzebami bohaterów, Mary i Colina i poszukać odpowiedzi na pytanie, dlaczego dorośli pozostają na nie głusi. Uczniowie staną też przed pytaniem: w jaki sposób można opowiedzieć o swoich potrzebach dorosłym?

autor: Dorota Kowalkowska
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie kart postaci
  • warsztat do spektaklu

Lekcja do spektaklu „Dziki” w reż. Klaudii Hartung-Wójciak zrealizowanego przez Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu. Podczas zajęć uczniowie interpretują historię Benjamina i stworzonego przez niego bohatera – Dzikiego. Tworzą karty postaci i podejmują refleksję nad sytuacją chłopca, który w reakcji na śmierć ojca zaczyna pisać dziennik. Przyglądają się jednocześnie umownemu językowi spektaklu.

lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • analiza fragmentu powieści
  • prowadzenie wywiadu

Podczas lekcji klasa przypomina sobie treść lektury „Szatan z siódmej klasy” – pomoże w tym seria działań poprowadzonych w detektywistycznej konwencji. Uczestnicy będą się mogli wcielić w rolę detektywów i dziennikarzy śledczych. Na koniec poznają cechy gatunkowe powieści detektywistycznej.