28.02.2018

My się zimy nie boimy – Teatroteka Szkolna odwiedziła w lutym cztery kolejne szkoły

Nasz zespół nie przestraszył się lutowych temperatur i ruszył do czterech kolejnych szkół. Na zaproszenie grona pedagogicznego odwiedziliśmy Publiczną Szkołę Podstawową w Wolanowie (mazowieckie), Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi (mazowieckie), Szkołę Podstawową nr 4 im. Królowej Jadwigi w Wieluniu (opolskie) oraz Zespół Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim. Poniżej kilka słów relacji z tych warsztatów.

miniatura artykułu

Wolanów 15.02.2018

Czym jest teatr i praca teatralna? Jakie mają przemyślenia na jego temat nauczyciele? Jaki teatr chcieliby mieć w swojej miejscowości? Namysłem nad powyższymi pytaniami zajmowaliśmy się podczas warsztatu: „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?” z nauczycielami z okolicy Wolanowa. Za pomocą etiud przedstawialiśmy wizję i oczekiwania jakie mamy od teatru. Spotkanie zakończyła dyskusja na temat możliwości użycia zaproponowanych metod pracy w ramach działań szkolnych.

 

Nowa Wieś 20.02.2018

„Ja i mój przedmiot nauczania” to temat warsztatu adresowanego do nauczycieli w ramach prezentacji portalu „Teatroteka szkolna”. Co lubię w mojej pracy? Co wartościowego wnoszę do świata młodych poprzez przedmiot, którego uczę? Poprzez refleksję o sobie nauczyciele ze szkoły w Nowej Wsi budowali instalacje oraz etiudy jednocześnie odkrywając filozofię działań pedagogiczno-teatralnych.

 

Wieluń 22.02.2018

W jaki sposób jako nauczyciel patrzysz na szkołę? Jaki obraz pamiętasz z pierwszego dnia pracy a jaki masz w głowie dzisiaj? Podczas warsztatów prowadząca Katarzyna Piwońska zaproponowała przyjrzeć się na nowo, pod innym kątem, tej dobrze znanej przestrzeni. Z zebranego materiału za pomocą środków stylistycznych uczestnicy budowali wiersze na temat ważnych przestrzeniach w szkole oraz w performatywny sposób przedstawiali je w konkretnych wybranych miejscach.

 

Tomaszów Lubelski 28.02.2018

Warsztaty dotyczyły ulubionych bohaterów z lektur szkolnych oraz wyznawanych przez nich wartości. Grupa 25 nauczycielek z różnych poziomów nauczania pracowała nad wyposażeniem bohaterów w cechy charakterystyczne, upodobania, sposób poruszania się. W grupach powstawały scenki zainspirowane wybranymi postaciami. Agnieszka Szymańska i Joanna Zawadzka, któe prowadziły warsztat, zakończyły go podsumowaniem dotyczącym sposobów pracy pedagogiczno-teatralnej. 

Zobacz też