Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim, indywidualnie dostosowujemy stronę do Twoich potrzeb. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się o polityce prywatności.
Teatr wspiera relacje – jak mogą z tego skorzystać wychowawcy, nauczyciele i uczniowie? | Webinarium Teatroteki Szkolnej
Zapraszamy na Webinarium Teatroteki Szkolnej "Teatr wspiera relacje - jak nauczyciele, wychowawcy i uczniowie mogą z tego skorzystać?". Już 7 grudnia o godz. 18.00 na profilu FB Teatroteki Szkolnej
Punktem wyjścia do rozmowy podczas webinarium będzie raport przygotowany przez Fundację “Szkoła z Klasą” w 2021: “Codzienność wychowawstwa - co jest ważne dla wychowawców i młodych ludzi?”. W odniesieniu do wniosków z raportu zastanowimy się w jaki sposób na szkolne wyzwania mogą odpowiedzieć nauczyciele i wychowawcy, korzystając z pomocy psychologa i pedagoga teatru.
Tworzenie relacji to podstawa procesów edukacyjnych. Pandemia, zdalna edukacja, wojna w Ukrainie, ciągłe zmiany w systemie edukacji niewątpliwie zdestabilizowały sytuację w szkole. Odbudowanie i wzmocnienie relacji oraz stworzenie nowych, mocnych więzi w klasie wymaga czasu i uważności całej społeczności szkolnej - nauczycieli, psychologów, pedagogów, rodziców, uczniów, w końcu - wychowawców, którzy mają najczęstszy kontakt z uczniami. To duże wyzwanie i odpowiedzialność, w których szkolną społeczność może skutecznie wspierać pedagogika teatru.
Goście:
Anna Buchner - badaczka społeczna, socjolożka i antropolożka z ponad 15 letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w badaniach kultury, nowych mediów, kompetencji cyfrowych i stylów życia. W ostatnich latach realizowała międzynarodowe projekty badawcze w Centrum Humanistyki Cyfrowej w Instytucie Badań Literackich PAN oraz współpracowała z instytucjami kultury o organizacjami trzeciego sektora m.in.Instytutem Teatralnym, Fundacją Szkoła z Klasą i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Członkini Komitetu Dialogu Społecznego przy Krajowej Izbie Gospodarczej oraz rady programowej Fundacji Orange.
Anna Falkowska – pedagożka teatru, instruktorka teatrów dziecięcych, polonistka. Współtwórczyni Fundacji Zaułek Krzysztofa Falkowskiego i Zaułka Animacji w Lanckoronie. Z zamiłowania koordynatorka i organizatorka wydarzeń kulturalnych w Zaułku Animacji. Współautorka projektów skierowanych do lokalnych społeczności oraz organizatorka wyjazdów kulturalnych i autorskich warsztatów dla dzieci i młodzieży. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2022 roku w dziedzinie edukacja i animacja kultury.
Agata Kwaśniewska – psycholog z dziesięcioletnim doświadczeniem pracy w różnych placówkach oświaty. Pracowała zarówno w szkole podstawowej, jak i średniej. Bardzo bliska jest jej także praca nauczyciela, uczyłam równolegle języka angielskiego. Zna dobrze polski system edukacji, jak również zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i współpracy szkół z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Będąc świadoma problemów, z jakimi borykają się osoby uczniowskie, stara się znaleźć ich rozwiązania i być wsparciem zarówno dla nich, jak i dla osób uczących. Lata pracy w szkole nauczyły ją, że szkoła stoi nauczycielem spokojnym, szczęśliwym i otoczonym pomocą, stara się zatem dążyć do takiego stanu rzeczy podczas swojej pracy psychologa.
Maria Wierzbicka-Tarkowska – od ponad 15 lat zajmuje się badaniami społecznymi i rynkowymi. W tym czasie między innymi koordynowała i realizowała badania w slumsie Mathare w Nairobi w programie MSZ „Polska Pomoc”, współtworzyła raporty syndykatowe IQS Family Power i Świat Kobiet oraz współpracowała badawczo z trzecim sektorem, w tym z Fundacją Centrum Cyfrowe i Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.
Prowadzenie: Anna Zalewska-Uberman – od 20 lat związana z branżą kulturalną i edukacyjną (jako animatorka kultury, teatrolożka i pedagożka teatru, autorka scenariuszy zajęć dla nauczycieli oraz tutorka). Od 2009 r. do marca 2023 r. pracowała w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie realizowała autorski program edukacyjny. Palec Gombrowicza czyli “Dotknięci Teatrem”. W latach 2010-2022 pełniła funkcję członkini Komisji Artystycznej Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i sekretarz Kapituły Konkursu. Współpracowała z wieloma instytucjami kultury. Od czerwca 2023 związana jako tutorka z warszawską Szkołą Liderów. W Teatrotece Szkolnej współtworzy koncepcję projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną i prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu. Tutorka w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej.