19.05.2022

Pedagodzy teatru w szkole | webinarium Teatroteki Szkolnej

Pedagodzy teatru w szkole - czym się zajmują? Jakie widzą możliwości działania związane z pracą w środowisku szkolnym? Gdzie napotykają bariery? Po co szkole, nauczycielom, uczniom uczestnictwo w działaniach pedagogiczno-teatralnych? O tym porozmawiamy na najbliższym webinarium Teatroteki Szkolnej na naszym profilu FB w środę 27 maja o godz. 18.

miniatura artykułu
Podczas webinarium "Pedagodzy teatru w szkole" porozmawiamy o projektach pedagogiczno-teatralnych tworzonych z myślą o szkołach. Dlaczego podejmujemy współpracę ze szkołami i czym różni się ona od pracy z indywidualnymi uczestnikami naszych działań? Jakie wyzwania ze sobą niesie i jak sobie z nimi radzimy? Jak wyglądała ta współpraca przed, w czasie i po pandemii i jak na nią wpływa polityka edukacyjna państwa? Do rozmowy zaprosiliśmy pedagogów z doświadczeniem pracy w teatrze instytucjonalnym, offowym i stowarzyszeniu, będziemy więc mogli spojrzeć na te kwestie z trzech różnych punktów widzenia.
 
Prowadząca:
dr Katarzyna Krajewska – historyczka literatury i pedagożka teatru, sekretarz literacka i kierowniczka Pracowni Pedagogiki Teatru Wrocławskiego Teatru Lalek. Jako autorka koncepcji, koordynatorka i/lub prowadząca zajęcia współtworzy w WTL projekty z zakresu edukacji kulturalnej i pedagogiki teatru. Redaguje publikacje edukacyjne i teatralne, współpracuje z kwartalnikiem „Teatr Lalek”. Od 2015 r. współpracuje z Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania, prowadząc zajęcia teatralne dla dzieci objętych pieczą zastępczą.
 
Goście:
Anna Rochowska - pedagożka teatru, liderka dostępności, koordynatorka Zespołu Edukacji TR Warszawa, w którym pracuje od 1996 roku. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, Podyplomowych Studiów dla Menedżerów Kultury na Wydziale Zarządzania UW, doktorantka w IS PAN, wykładowczyni na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Laureatka nagrody im. Haliny Machulskiej 2021. W TR WARSZAWA prowadzi i inicjuje szereg projektów z zakresu pedagogiki teatru – dla różnych grup odbiorców: dla dzieci, młodzieży, studentów, dorosłych i seniorów, jak również dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi dbając o ich pełny dostęp do kultury.
 
Przemysław Furdak — Wiceprezes Zarządu Fundacji „Teatr Układ Formalny”, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, wcześniej student Animacji Kultury na Uniwersytecie Zielonogórskim. Stypendysta Prezydenta miasta Wrocławia. Laureat 1 edycji Konkursu im. Jana Dormana ze spektaklem „#enterorestes". Uczestnik projektu „Program Podyplomowej Samoformacji Aktorskiej" organizowanej przez Instytut Grotowskiego w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 r. Jeden z założycieli Teatru Układ Formalny. W ramach powyższych współtworzył spektakl „Wszyscy=bogowie we krwi" skierowany
do licealnego widza. Autor koncepcji i II reżyser spektaklu "Spólnota" powstałego w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”. Autor koncepcji programu "Gość-Inność' realizowanego przez TUF w dolnośląskich placówkach oświatowych. Koordynator i producent większości projektów prowadzonych przez fundacje "Teatr Układ Fomalny".
 
 
Radek Kaliski - aktor, reżyser, performer, trener umiejętności miękkich. Ukończył Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (warszawska AT). Prowadził i prowadzi warsztaty teatralne z różnorodnymi grupami: osobami zagrożonymi wykluczeniem, osobami uzależnionymi, młodzieżą, dorosłymi. Członek Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i aktywny uczestnik wielu projektów tej organizacji. Działa również w nurcie Teatru Forum we współpracy z Fundacją Drama Way. Jako reżyser zrealizował kilkanaście spektakli. Twórca i realizator artystycznych warsztatów rozwojowych i warsztatów wystąpień publicznych dla biznesu. Współpracuje/współpracował m.in. z TR Warszawa, Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”, Teatrem Ochoty, Fundacją Obserwatorium i in.
 
Cykl webinariów “Nowe miejsce teatru w szkole”
„Nowe miejsce teatru w szkole” to cykl webinariów dla nauczycieli pokazujący różnorodne sposoby wykorzystania teatru w procesie nauczania. W rozmowach biorą udział osoby, które w swojej pracy w szkole sięgają po działania teatralne. Opowiadają o tym, jak korzystać z nich, by budować bliskie relacje w grupie, rozwijać autonomię i kreatywność uczniów. To okazja do zebrania inspiracji i przyjrzenia się roli teatru w szkole na nowo. 

Zobacz też