20.04.2022

Jeżeli festiwal teatru szkolnego, to jaki?

Porozmawiajmy o festiwalach teatru szkolnego. Po dwóch latach zamrożenia w pandemii większość z organizatorów przymierza się do pracy nad kolejną edycją. Jaki festiwal teatru szkolnego ma sens dzisiaj? Zastanowimy się na webinarium Teatroteki Szkolnej "Jeżeli festiwal teatru szkolneg, to jaki?" w dn. 27.04  godz. 18 na profilu FB Teatroteki Szkolnej.  

miniatura artykułu

W jakiej formule organizować dziś festiwale/przeglądy teatrów szkolnych, by odpowiadały na potrzeby szkoły, uczniów, rodziców, nauczycieli? A może dla dobra wszystkich nie organizować ich wcale? Wspólnie z gościniami zbadamy ten temat w duchu pedagogiki teatru, zastanawiając się nad tym na jakich zasadach i w jakim kształcie festiwale i przeglądy mogą zaistnieć dziś w placówkach oświatowych.

 

Prowadząca:

Agata Łukaszewicz - pedagog teatru, dokumentalistka, absolwentka: Wiedzy o Teatrze, Mediów Interaktywnych i Widowisk (UAM) oraz Pedagogiki Teatru (UW). Słuchaczka studiów podyplomowych na kierunku Arteterapia (UMP). Pracuje z dziećmi,  młodzieżą, osobami z niepełnosprawnościami, nauczycielami. Od 2017 do 2021 roku opiekowała się Archiwum J. Dormana w  Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Autorka scenariuszy na portalu www.teatrotekaszkolna.pl. Opublikowała artykuły o działaniach pedagogiczno-teatralnych Dormana w  Pamiętniku Teatralnym, 68 (3-4), 2019 i w Katalogu 23. Biennale Sztuki dla Dziecka Poznań 2021.

 

Gościnie:

Aneta Pastuszak - absolwentka Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Śląskim, od ponad dwudziestu lat nauczycielka języka angielskiego w I Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie. Od początku w swojej pracy wykorzystuje teatr jako narzędzie pracy z młodzieżą. Uczestniczka trzeciej edycji programu Liderzy Teatroteki Szkolnej, gdzie zyskała spore doświadczenie i wiedzę z zakresu pedagogiki teatru. Od 2016, we współpracy z Teatrem Maska w Rzeszowie, organizuje Festiwal Szkolnych Teatrów Obcojęzycznych, w ramach którego przygotowuje warsztaty zarówno dla uczniów jak i nauczycieli.   

 

Agnieszka Reimus-Knežević - ukończyła Wydział Pedagogiki i Wychowania Artystycznego na kierunku pedagogika w zakresie animacji społeczno-kulturalnej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Ukończyła kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej z zakresu organizacji i zarządzania oświatą przy Warmińsko-Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Ukończyła Kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli przy Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Studia Podyplomowe z Zintegrowanej Wczesnej Edukacji. Dodatkowo ukończyła Warsztat Reżysera i Animatora Kultury przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Była konsultantką metodyczną scenariuszy teatralnych dla przedszkolaków opublikowanych przez Teatrotekę Szkolną Instytutu Teatralnego im. Z.Raszewskiego w Warszawie. Stypendystka MENiS, MKiDN oraz Prezydenta Miasta Olsztyna w dziedzinie teatru w latach 2009-2011; wyróżniona nagrodą Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego i Prezydenta Miasta Olsztyna za całokształt pracy artystycznej. Prowadzi zajęcia teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Reżyserka Teatru Prawie Dorosłego w Bartągu i Białego Teatru; pasjonatka teatru. Założycielka i dyrektorka Przedszkola Niepublicznego TEMPOO w Olsztynie, w którym prowadzi zajęcia teatralne z najmłodszymi dziećmi. Realizatorka i koordynatorka autorskich projektów z zakresu edukacji teatralnej dofinansowanych m.in. z Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Miasta Olsztyna. Organizatorka festiwalu teatralnego dla dzieci Fiku Miku w Teatrzyku. Założycielka Fundacji KANGOOR w ramach której realizuje autorskie projekty edukacyjne m.in. w Zespole Szkół w Biskupcu, Publicznej Szkole Podstawowej w Dąbrównie.

Zobacz też