17.03.2022

Szkolne wyjścia do teatru – przekleństwo czy błogosławieństwo?

Zapraszamy na kolejne webinarium Teatroteki Szkolnej. Tym razem zastanowimy sie, czy szkolne wizyty w teatrze to przekleństwo, czy błogosławieństwo? Bądźcie z nami 30.03 w środę o godz. 18.00 na profilu FB Teatroteki Szkolnej

miniatura artykułu

Porozmawiamy o tym, czy i dlaczego warto chodzić z uczniami do teatru, ale też zastanowimy się, jakie pułapki mogą czyhać na nauczyciela podczas takiej wizyty. Jak się przygotować? Jak przygotować swoich podopiecznych? Jakie warunki musi spełniać teatr, żeby szkolna wizyta w teatrze miała sens. O tym wszystkim Katarzyna Kanowska porozmawia z naszymi gośćmi - Aleksandrą Drzazgą, nauczycielką, Anną Zalewską-Uberman - pedagożką teatru oraz z tegorocznymi maturzystkami: Anną Chludzińską, Teresą Janus, Darią Lalik, Wiktorią Latos i Anielą Marczyk, które podzielą się swoimi przemyśleniami na ten temat. 

Szkolne wyjścia do teatru – przekleństwo czy błogosławieństwo? – webinarium Teatroteki Szkolnej

30.03 godz. 18.00-19.30 na profilu FB Teatroteki Szkolnej

Prowadząca:

Katarzyna Kanowska – polonistka i pedagożka teatru. Absolwentka studiów podyplomowych Pedagogika Teatru realizowanych we współpracy Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Teatralnego). Członkini Stowarzyszenia Małopolska Manufaktura Sztuki, w którym prowadzi warsztaty teatralne. Członkini Rady Programowej Fundacji „Zawsze warto”, w której od lat prowadzi projekty edukacyjne, m.in. Herbaciarnię Naukową. Liderka Teatroteki Szkolnej, nauczycielka w szkole muzycznej, koordynatorka programów i projektów edukacyjnych.

Gościnie:

Aleksandra Drzazga – nauczycielka w ZSOT w Lublińcu, reżyserka teatru dzieci i młodzieży (dyplom we wrocławskiej filii Akademii Sztuk Teatralnych), edukatorka teatralna.  Przez 14 lat prowadziła autorskie zajęcia wychowanie do twórczości-teatr jako część projektu Klasy Aktywności Twórczej w publicznej szkole w Bytomiu. Autorka artykułów z zakresu edukacji kulturowej. Prowadzi własny projekt Teatr. Szkoła, czyli warsztaty z pedagogiki teatru dla klas z bytomskich szkół podstawowych w Bytomskim Centrum Kultury. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli z zakresu pedagogiki teatru, edukacji teatralnej i kulturalnej. Obecnie wspiera nauczycieli w realizacji projektów edukacyjno-kulturalnych w Bytomskim Programie Edukacji Kulturalnej POKŁADY KULTURY.

Anna Zalewska-Uberman pedagożka teatru, autorka scenariuszy zajęć dla nauczycieli, teatrolożka i tutorka. Ukończyła Filologię Polską (specjalność: teatrologiczna i edytorska) na Uniwersytecie Gdańskim (2003) i specjalistyczne szkolenie dla pedagogów teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (TISZ ANEX 2008-2009). Pracuje w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie od dwunastu lat łączy bycie specjalistką do spraw edukacji teatralnej i członkinią Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu o Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną.  Współpracuje z Instytutem Teatralnym  w Warszawie jako pedagożka teatru i tutorka oraz  Gdańskim Teatrem Szekspirowskim.

Anna Chludzińska, Teresa Janus, Daria Lalik, Wiktoria Latos, Aniela Marczyk – uczennice klasy maturalnej.

Webinarium jest częścią cyklu "Nowe miejsce teatru w szkole".
„Nowe miejsce teatru w szkole” to cykl webinariów dla nauczycieli pokazujący różnorodne sposoby wykorzystania teatru w procesie nauczania. W rozmowach wezmą udział osoby, które w swojej pracy w szkole sięgają po działania teatralne. Opowiedzą o tym, jak korzystać z nich, by budować bliskie relacje w grupie, rozwijać autonomię i kreatywność uczniów. Będzie to okazja do zebrania inspiracji i przyjrzenia się roli teatru w szkole na nowo.

 

Zobacz też