25.02.2022

Włączanie to wyzwanie - webinarium Teatroteki Szkolnej

Zapraszamy na webinarium Włączanie to wyzwanie - o partycypacyjnym tworzeniu teatru z uczniami i uczennicami.

miniatura artykułu

„Włączanie to wyzwanie” | webinarium Teatroteki Szkolnej

Podczas webinarium Teatroteki Szkolnej „Włączanie to wyzwanie” porozmawiamy o partycypacyjnym tworzeniu teatru z uczniami i uczennicami. Spotkamy się z nauczycielkami/lami, które/rzy próbują włączać swoich podopiecznych w działania teatralne na zasadzie decydowania – lub współdecydowania – o ich treści i formie. Zderzymy teorię z naszą codzienną praktyką i realiami pracy w polskiej szkole. Opowiemy o własnych doświadczeniach: o trudnościach, z jakimi się zderzamy, demokratyzując proces twórczy, ale i o korzyściach z wyboru takiego sposobu pracy – dla uczniów, uczennic i dla nas samych.

2.03.2022 godz. 18.00 Włączanie to wyzwanie - webinarium Teatroteki Szkolnej na Facebooku

Prowadzenie: dr Katarzyna Krajewska

Goście: Bartłomiej Kamiński, Karolina Oleksiejuk, Magdalena Sokołowska

dr Katarzyna Krajewska – historyczka literatury i pedagożka teatru, sekretarz literacka i kierowniczka Pracowni Pedagogiki Teatru Wrocławskiego Teatru Lalek. Jako autorka koncepcji, koordynatorka i/lub prowadząca zajęcia współtworzy w WTL projekty z zakresu edukacji kulturalnej i pedagogiki teatru. Redaguje publikacje edukacyjne i teatralne, współpracuje z kwartalnikiem „Teatr Lalek”. Od 2015 r. współpracuje z Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania, prowadząc zajęcia teatralne dla dzieci objętych pieczą zastępczą.

Bartłomiej Kamiński – socjolog, reżyser dziecięcych i młodzieżowych grup teatralnych, instruktor teatru; założyciel Stowarzyszenia Społeczno – Kulturalnego DW Działamy Wspólnie; konferansjer; scenarzysta. Współzałożyciel Teatru Po Prostu. Współpracuje z instytucjami kultury, szkołami oraz przedszkolami prowadząc warsztaty teatralne, projekty kulturalne i społeczne.

Karolina Oleksiejuk – ukończyła filologię polską i historię sztuki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od ponad dwudziestu lat uczy języka polskiego. Instruktorka recytacji, opiekunka Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Chopin”. Pracuje z młodzieżą na lekcjach i poza nimi: uczy, stara się rozwijać ich pasje i talenty, wprowadza w świat literatury, kina, teatru, sztuk plastycznych.

Magdalena Sokołowska – wychowawczyni w świetlicy szkolnej pozytywnie zakręcona na punkcie teatru. Prowadzi szkolne grupy teatralne. Współpracuje z Opolskim Teatrem Lalki i Aktora w ramach Klasy Patronackiej oraz programu edukacyjnego „Teatr. Poczuj to!”. Autorka konspektów zajęć na portalu Teatroteka Szkolna. Angażuje się w działania międzypokoleniowe, prowadzi warsztaty dla nauczycieli. W 2019 roku znalazła się w „Złotej Trzynastce” osób nominowanych w Konkursie Nauczyciel Roku organizowanym przez „Głos Nauczycielski”.

Zobacz też