Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim, indywidualnie dostosowujemy stronę do Twoich potrzeb. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się o polityce prywatności.
Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli na warsztaty, podczas których porozmawiamy o edukacji teatralnej bez barier. Zastanowimy się, co każda i każdy z nas może zrobić tu i teraz, aby prowadzone przez nas działania twórcze były dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Teatroteka Szkolna jest Partnerem wydarzenia realizowanego przez Katarzynę Peplinską-Pietrzak – uczestniczkę pierwszej edycji programu Partnerzy Teatroteki Szkolnej. Poniżej zamieszczamy informację o warsztatach.
Zapraszam nauczycielki i nauczycieli na warsztaty, podczas których porozmawiamy o włączającej edukacji teatralnej. Podczas warsztatów zanurzycie się w doświadczeniu multisensorycznym i dowiecie się, jak kreatywnie angażować zmysły. Weźmiecie udział w ćwiczeniach, które zainspirują Was do stworzenia własnego scenariusza włączających warsztatów teatralnych. Zastanowimy się, co każda i każdy z nas może zrobić tu i teraz, aby prowadzone przez nas działania twórcze były dostępne dla osób niewidomych, słabowidzących i g/Głuchych. Będziemy doświadczać, praktykować, dzielić się pomysłami i inspiracjami.
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Liczba miejsc: 12. Decyduje kolejność zgłoszeń Prowadzenie: Katarzyna Peplinska-Pietrzak Kiedy: 31 marca 2022 r., godz. 18.00-20.00 Gdzie: platforma Zoom. Uczestnicy otrzymają link dzień przed warsztatami. Zapisy: e-mail peplinska.katarzyna@gmail.com, tel./SMS 696 572 383 Potrzebę tłumaczenia na polski język migowy proszę zgłosić do 28 marca na adres: peplinska.katarzyna@gmail.com
Warsztaty odbywają się w ramach projektu „Scena otwarta. Edukacja teatralna głuchej młodzieży”. Warsztaty zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Partner: Teatroteka Szkolna
Katarzyna Peplinska-Pietrzak – pedagożka teatru, koordynatorka i trenerka dostępności, absolwentka wiedzy o teatrze oraz performatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła dwuletni kurs choreografii eksperymentalnej (organizowany przez Centrum w Ruchu w Warszawie oraz Fundację Burdąg), gdzie za pomocą działań choreograficznych eksplorowała temat niewidzenia, audiodeskrypcji i pracy z wyobraźnią uczestnika. Pracuje w Teatrze im. Wilama Horzycy. Tworzy programy twórcze i prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami. Działa w obszarze innowacji społecznych, prowadząc autorskie projekty artystyczno-edukacyjne włączające osoby z niepełnosprawnością: „Zmysły w ruchu. Model choreografii dla osób niewidomych”, „Scena otwarta. Samorzecznicy w teatrze”. Współtworzy działania performatywne i choreograficzne z osobami niewidomymi. Członkini Sieci Liderek i Liderów Dostępności zainicjowanej przez Fundację Kultury bez Barier. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2020 i 2021 r.