Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim, indywidualnie dostosowujemy stronę do Twoich potrzeb. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się o polityce prywatności.
Warsztat online dla nauczycieli: O działaniach z lalką i przedmiotem
Teatr lalek w pracy z uczniami 10+? Tak! Podczas warsztatów będziemy wykorzystywać przedmioty dostępne w szkole i inspirować się nimi do teatralnych działań.
Jakie relacje możemy tworzyć z przedmiotem i przestrzenią? Co może wyrazić obiekt? Jak działać formą? Będziemy szukać sposobów na ożywienie materii i zastanawiać nad tym, jakie symboliczne znaczenia niesie ze sobą przedmiot. Podczas warsztatów podejmiemy się takie zagadnienia jak: forma, animacja przedmiotu, obiekt, relacje człowiek-przedmiot i przedmiot-przedmiot, perspektywa. W podsumowaniu przyjrzymy się temu, jak praca z przedmiotem może odmienić lekcje. Zapraszamy do udziału polonistów pracujących z uczniami w wieku 10+, nauczycieli przedmiotów humanistycznych i artystycznych oraz prowadzących koła lub zajęcia teatralne z uczniami w wieku 10+.
Data: 26.05.2021 Godzina: 16.00-19.00
Zapisy: Wymagana jest rejestracja na wydarzenie poprzez formularz zgłoszeniowy https://tiny.pl/rbcdx Zapisane osoby dostaną drogą mailową link do udziału w spotkaniu na godzinę przed jego rozpoczęciem. Udział w warsztatach jest bezpłatny.
Prowadzące: Justyna Droń – pedagożka teatru, animatorka kultury. Autorka warsztatów dla dzieci, zajęć twórczych, programów edukacyjnych do wystaw sztuki współczesnej, warsztatów graficznych, akcji artystycznych w przestrzeni miejskiej, wystaw i oprowadzań po wystawach. Pomysłodawczyni i autorka publikacji dla dzieci oraz przewodników po wystawach sztuki współczesnej. Koordynatorka programu edukacyjnego w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie.
Monika Tomczyk – pedagożka teatru w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku. Ponadto reżyseruje i występuje w eksperymentalnych spektaklach teatru niezależnego. W tworzonych projektach i spektaklach stawia na budowanie relacji z przyszłym widzem, włączając go poprzez warsztatowe podejście do budowania tkanki przedstawienia. Tworzy przestrzenie do twórczych działań i rozwoju. Jest absolwentka Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży w A ST we Wrocławiu, Akademii Teatru Alternatywnego, terapeutką SI, instruktorką Improwizacji Tańca i Symboliki Ciała i Eksperymentalnego Teatru Tańca.