Marzec obfitował w wyjazdy Teatroteki Szkolnej. Byliśmy w Łodzi, w Suchaniu i Dobrzanach w zachodniopomorskim, w Żabnicy w województwie śląśkim oraz w Poznaniu. Jeśli chcecie, żebyśmy przyjechali do Was, napiszcie na kontakt@teatrotekaszkolna.pl! Mamy jeszcze wolne terminy na jesieni.
6 marca odwiedziliśmy Szkołę Podstawową nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.
Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć
6 marca byliśmy w Szkole Podstawowej nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.
Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?
W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.
Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.
był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?
W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.
Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.
Teatroteka Szkolna zaprasza nauczycieli języka polskiego w szkołach podstawowych IV-VIII i w szkłoach ponadpostawowych na warsztaty Teatr na ekranie – jak pracować z uczniami wokół spektaklu oglądanego online?
Warsztaty adresowane są do nauczycieli, którzy chcą wykorzystywać...
Chcemy Wam przedstawić "Migane Bajko-dźwięki" – projekt zrealizowany przez Fundację Ogrody Muzyczne w odpowiedzi na zamknięcie instytucji kultury. Fundacja opracowuje filmy, dzięki którym odbiorcy mogą się spotkać z kulturą różnych regionów świata – ich...
Teatr Polski we Wrocławiu bierze udział w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej. Juliusz Lichwa - pedagog teatru z tej instytucji - dzieli się z Wami podsumowaniem z działań edukacyjnych w minionym roku i planami na przyszłość.
Teatr "Ateneum" w Katowicach rozpoczyna nabór projektów, które zostaną zaprezentowane na konferencji pn. „Teatr w szkole, szkoła w teatrze”. W dniach 11-12.12.2020 Teatr zorganizuje ją wspólnie z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w...