27.06.2024

Nabór do nowej edycji programu Partnerki i Partnerzy Teatroteki Szkolnej

Startuje nabór do nowej edycji programu Partnerki i Partnerzy Teatroteki Szkolnej. To program dla pedagożek i pedagogów teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych, podejmujących współpracę ze szkołami. Chcemy stworzyć dla tej grupy przestrzeń do spotkań, wymiany doświadczeń, a przede wszystkim refleksji w tematach związanych z prowadzeniem działań edukacyjnych adresowanych do szkół. 

miniatura artykułu

 

 

Program Partnerki i Partnerzy Teatroteki Szkolnej składa się z trzech części: spotkania warsztatowe, udział w procesie tutoringowym i grupa absolwencka.

Spotkania warsztatowe

W sezonie 2024/2025 zapraszamy uczestniczki i uczestników na cztery dwudniowe spotkania warsztatowe. Pierwszy zjazd będzie przeznaczony na poznanie się członków grupy i wprowadzenie w założenia programu. Jego główną częścią będzie wyłonienie istotnych dla uczestniczek i uczestników tematów do dalszej pracy (związanych z działaniami edukacyjnymi dla szkół). Wokół tych zagadnień zorganizujemy kolejne spotkania. Roczny cykl ma pomóc uczestniczkom i uczestnikom w określeniu celów związanych z działaniami edukacyjno-teatralnymi (z uwzględnieniem potrzeb odbiorców i możliwości instytucji) oraz w rozpoznaniu własnego potencjału. Spotkania grupy będą dla pedagożek i pedagogów teatru okazją do samoobserwacji i rozwijania siebie jako osoby mającej wpływ na kształt edukacji teatralnej w Polsce.

Spotkania poprowadzą Justyna Czarnota i Anna Zalewska-Uberman. Warsztaty posłużą wymianie refleksji i doświadczeń między członkiniami i członkami grupy. Aby stworzyć do tego przestrzeń, prowadzące będą korzystać z pedagogiki teatru oraz innych metod pracy z grupą.

Spotkania odbędą się w formule stacjonarnej w Warszawie. 

Terminy spotkań: 17-18 listopada 202426-27 stycznia 202523-24 marca 2025 i 18-19 maja 2025.

Udział w indywidualnym procesie tutoringowym

Udział w rocznym cyklu spotkań pozwoli uczestniczkom i uczestnikom zmapować różne aspekty działalności pedagogiczno-teatralnej w teatrze instytucjonalnym i zdiagnozować, który obszar w przypadku ich pracy chcą rozwijać. Osoby zainteresowane wprowadzaniem zmian mogą w sezonie 2025/2026 pracować indywidualnie nad wybranymi obszarami pod opieką tutorki. Proces tutoringu jest rozłożony na sześć indywidualnie ustalanych spotkań. Tutorkami w programie są pedagożki teatru współpracujące z Instytutem Teatralnym.

Zapraszamy do grupy absolwenckiej Programu

Po zakończeniu programu pedagożki i pedagodzy teatru  dołączają do grona absolwenckiego programu, które bierze udział w skierowanych do niego warsztatach i inicjatywach. Grupa absolwencka wspiera się nawzajem, kontynuuje wymianę doświadczeń, a sieć kontaktów powstała w trakcie udziału w programie rozwija się także po jego zakończeniu.

Aby zgłosić się do programu, należy wypełnić ankietę zgłoszeniową do dnia 20 września 2024 r. Listę osób zakwalifikowanych do programu umieścimy na naszej stronie 30 września 2024 r.

 

Zobacz też