Nasza strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Dzięki nim, indywidualnie dostosowujemy stronę do Twoich potrzeb. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się o polityce prywatności.
Ćwiczenia z dobrostanu – o teatrze, który wspiera nauczycielki i nauczycieli | Webinarium Teatroteki Szkolnej
Zapraszamy na webinarium Ćwiczenia z dobrostanu – o teatrze, który wspiera nauczycielki i nauczycieli, które jest próbą namysłu nad tym, jak nauczycielki i nauczyciele mogą o siebie zadbać zarówno w swojej codziennej praktyce zawodowej, jak i w sferze prywatnej. 14 marca 2024 o godz. 18 na profilu Teatroteki Szkolnej na Facebooku. Zapis nagranej rozmowy będzie tam również dostępny.
Chociaż zdajemy sobie sprawę, że dobrostan kadry nauczycielskiej przekłada się na jakość edukacji i dobrostan całej społeczności szkolnej, ciągle Ci, którzy na co dzień wspierają innych i towarzyszą im w rozwoju, często sami nie mają wsparcia, albo mają go zbyt mało.
O poszukiwaniu własnego klucza do dobrostanu porozmawiamy z Beatą Bil Walerowicz i Martą Gosecką, które zainicjowały i realizują po dziś dzień – jedna w szkole, a druga w teatrze – długofalowe projekty wspierające nauczycielki i nauczycieli. Mamy nadzieję, że ta rozmowa będzie inspiracją do do podejmowania oddolnych, własnych działań dbających o dobrostan w szkołach oraz do tworzenia miejsc i projektów wspierających nauczycielki i nauczycieli w instytucjach kultury.
Gościnie:
Beata Bil-Walerowicz – anglistka, tutorka, instruktorka teatralna i pedagożka teatralna. Absolwentka Wydziału Lingwistyki Stosowanej UW, Wydziału Pedagogiki UW, Studiów Podyplomowych Pedagogika Teatru w Instytucie Kultury Polskiej, UW. Absolwentka Szkoły Dramy Stosowanej „Stop-klatka.” Od dwudziestu trzech lat pracuje w Zespole Szkół „Bednarska” w Warszawie. W Społecznym Liceum Startowa 4K prowadzi grupę teatralną Tygiel, w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjnych i Społecznych współtworzy sieć współpracy instruktorów teatralnych z warszawskich szkół. Fanka improwizacji teatralnej, dla której teatr to aktywna refleksja nad światem i samym sobą
Marta Gosecka – polonistka, kulturoznawczyni, instruktorka teatralna, pedagożka teatru Teatrze Współczesnym w Szczecinie, aktywistka miejska i edukatorka. Od 17 lat związana z młodzieżowymi grupami teatralnymi, które charakteryzują się różnorodnością i otwartością. Prowadziła bartery młodzieży licealnej oparte na wymianie doświadczeń odbiorczych młodych widzów. Koordynatorka Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Zachodniopomorskie. W pracy z dziećmi i młodzieżą największą uwagę przywiązuje do procesu twórczego, relacji i sprawczości. 18 lat była nauczycielką.
Prowadzenie: Anna Zalewska-Uberman – od 20 lat związana z branżą kulturalną i edukacyjną (jako animatorka kultury, teatrolożka i pedagożka teatru, autorka scenariuszy zajęć dla nauczycieli oraz tutorka). Od 2009 r. do marca 2023 r. pracowała w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie realizowała autorski program edukacyjny. Palec Gombrowicza czyli “Dotknięci Teatrem”. W latach 2010-2022 pełniła funkcję członkini Komisji Artystycznej Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i sekretarz Kapituły Konkursu. Współpracowała z wieloma instytucjami kultury. Od czerwca 2023 związana jako tutorka z warszawską Szkołą Liderów. W Teatrotece Szkolnej współtworzy koncepcję projektu TEATR WSPIERA. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną i prowadzi warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli w ramach projektu. Tutorka w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej.