Zabawy z bajką
Joanna Piotrowska

Zabawy z bajką

Zajęcia mają na celu zarówno przybliżenie tekstu literackiego "Królowa Śniegu" jak i pobudzanie wyobraźni poprzez ćwiczenia i zabawę. Ćwiczenia są nie tylko skonstruowane na potrzeby dzieci, ale ważna jest także pomoc nauczyciela prowadzącego zajęcia.

  • Informacje o konspekcie

    Grupa wiekowa Wiek 4-6 lat
  • Rodzaj zajęć -
  • Miejsce -
  • Czas 30 minut
  • Cel zajęć

    - rozbudzanie wyobraźni

    - kształtowanie wrażliwości

    - kształtowanie umiejętności pracy w grupie

    - edukacja w zakresie tekstów literackich

    - przełamywanie barier

  • Metody pracy -

Przygotowanie do zajęć

Aranżacja przestrzeni

wolna, otwarta przestrzeń

Środki dydaktyczne

muzyka filmowa lub klasyczna, tekst "Królowa Śniegu"

Przebieg zajęć

1. Rozgrzewka 10 min.

Zaczynamy od rozgrzewki wyobraźniod przygotowania się do zajęć. Wyobrażamy sobie pełną wode  miskę, która stoi przed namii i, z której czerpią wodę myjąc całe ciało, następnie wskakują do miski i wylewają całą wodę. Kolejnym etapem jest przywitanie. Dzieci chodzą po całej sali i przy spotkaniu podają sobie ręce mówiąc "cześć". Ostatnie ćwiczenie podczas tego etapu jest wprowadzeniem do zajęć. Dzieci mają za zadanie pokazywać emocje nazwane przez nauczyciela. 

2. Wprowadzenie 5 min.

Dzieci kładą się na ziemi i zamykają oczy. Nauczyciel włącza muzykę i prosi dzieci by wsłuchał się w utwór, następnie dzieci odtwierają oczy i opowiadają z czym kojarzy im się muzyka, nazywają też emocje jakie im towarzyszyły podczas słuchania utworu.

3. Tekst 5 min.

Dzieci znów kładą się na ziemi i zamykają oczy. Słuchają opowiadania "Królowa Śniegu". po wysłuchaniu także opowiadają o odczuciach. Ważne są tutaj pytanie od nauczyciela, np. o jakiej porze roku jest bajka? czy królowa jest dobra? itp

4. Improwizacja 5 min.

Dzieci mają teraz za zadanie odegrać małe przedstawienie. Nauczyciel rozdziela role między dzieci i mówi jakie emocje mogą towarzyszyć danej postaci. Włącza muzykę, czyta tekst a dzieci chodząc po sali starają się pokazać zachowania danych postaci.

5. Omówienie 5 min.

Wszyscy siadają w kółk. Nauczyciel omawia z dziećmi co im się podobało na zajęciach, co było dla nich ciekawe. Warto przypomnieć dobre i złe emocje oraz postępowanie postaci z opowiadania.

Zobacz też

Podobne konspekty

  • Wiek 16-19 lat

    miniaturka konspektu Tradycja

    Agata Pietrzyk-Sławińska

    Tradycja

  • Wiek 16-19 lat

    miniaturka konspektu Język

    Dorota Ogrodzka

    Język

  • Wiek 16-19 lat

    miniaturka konspektu Ekonomia

    Dorota Ogrodzka

    Ekonomia

  • Wiek 16-19 lat

    miniaturka konspektu Media

    Dorota Ogrodzka

    Media