Zajęcia mają na celu zarówno przybliżenie tekstu literackiego "Królowa Śniegu" jak i pobudzanie wyobraźni poprzez ćwiczenia i zabawę. Ćwiczenia są nie tylko skonstruowane na potrzeby dzieci, ale ważna jest także pomoc nauczyciela prowadzącego zajęcia.
- rozbudzanie wyobraźni
- kształtowanie wrażliwości
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- edukacja w zakresie tekstów literackich
- przełamywanie barier
Zaczynamy od rozgrzewki wyobraźniod przygotowania się do zajęć. Wyobrażamy sobie pełną wode miskę, która stoi przed namii i, z której czerpią wodę myjąc całe ciało, następnie wskakują do miski i wylewają całą wodę. Kolejnym etapem jest przywitanie. Dzieci chodzą po całej sali i przy spotkaniu podają sobie ręce mówiąc "cześć". Ostatnie ćwiczenie podczas tego etapu jest wprowadzeniem do zajęć. Dzieci mają za zadanie pokazywać emocje nazwane przez nauczyciela.
Dzieci kładą się na ziemi i zamykają oczy. Nauczyciel włącza muzykę i prosi dzieci by wsłuchał się w utwór, następnie dzieci odtwierają oczy i opowiadają z czym kojarzy im się muzyka, nazywają też emocje jakie im towarzyszyły podczas słuchania utworu.
Dzieci znów kładą się na ziemi i zamykają oczy. Słuchają opowiadania "Królowa Śniegu". po wysłuchaniu także opowiadają o odczuciach. Ważne są tutaj pytanie od nauczyciela, np. o jakiej porze roku jest bajka? czy królowa jest dobra? itp
Dzieci mają teraz za zadanie odegrać małe przedstawienie. Nauczyciel rozdziela role między dzieci i mówi jakie emocje mogą towarzyszyć danej postaci. Włącza muzykę, czyta tekst a dzieci chodząc po sali starają się pokazać zachowania danych postaci.
Wszyscy siadają w kółk. Nauczyciel omawia z dziećmi co im się podobało na zajęciach, co było dla nich ciekawe. Warto przypomnieć dobre i złe emocje oraz postępowanie postaci z opowiadania.