Aktor, reżyser, pedagog i instruktor teatralny, menadżer kultury. Absolwent wrocławskiej PWST wydziału lalkarskiego. Przez wiele lat związany z Teatrem im. H. Ch. Andersena w Lublinie oraz Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie, potem z Miejskim Teatrem w Gliwicach. Ukończył Szkołę Pedagogów Teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, Inkubatory Kultury w Warsztatach Kultury w Lublinie oraz Podyplomowe Studia Menadżerów Kultury w SGH w Warszawie. Współpracuje z wieloma teatrami, ośrodkami artystycznymi i centrami kultury w kraju i za granicą (m.in. Palestyna, Norwegia, Grecja, Belgia, Turcja, Indonezja, Meksyk, Kuwejt) gdzie bierze udział w projektach teatralnych, społecznych, edukacyjnych, wizytach studyjnych oraz prowadzi cykle warsztatowe dla studentów, młodzieży i nauczycieli. Reżyseruje spektakle dla młodych widzów, do których pisze autorskie scenariusze lub adaptacje klasycznej i współczesnej literatury dla dzieci. Dwukrotnie uhonorowany nagrodą Prezydenta Miasta Lublin za dokonania artystyczne. Stypendysta Ministra Kultury (2014) oraz Prezydenta Miasta Lublin (2016 i 2021). W 2016 i 2018 r. na zaproszenie UNICEF tworzył programy edukacyjne i prowadził zajęcia z zakresu pedagogiki teatru w szkołach i uczelniach na Papui (program walki z analfabetyzmem, preedukacja, life skills, teatr lalek jako medium edukacyjne). W 2018 r. był rezydentem Opera House w La Monnaie w Brukseli w międzynarodowym projekcie włączającym "Orfeo i Majnun". W latach 2019-2021 był kuratorem polskiej edycji tego projektu w Krakowskim Biurze Festiwalowym. Kontynuuje swoją przygodę z Krakowem, gdzie obecnie pełni rolę edukatora w Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej.
Pedagożka teatru, instruktorka teatralna, gerontopedagożka. Przez większość zawodowego życia związana ze szczecińskim Teatrem Lalek PLECIUGA. Edukatorka z wykształcenia i powołania. Tworzy i realizuje autorskie projekty teatralno-edukacyjne, prowadzi warsztaty, tworzy scenariusze zajęć i koordynuje ich realizację.
Instruktorka jogi śmiechu, wierzy w magiczną moc wyzwalanych przez śmiech endorfin. Uzależniona od książek i zielonej herbaty.
Edukatorka, animatorka, pedagożka teatru. Absolwentka kulturoznawstwa UKSW ze specjalizacją teatrologiczną, adeptka studium teatralnego LART w Krakowie. Od 2016 roku kieruje zespołem edukacji Teatru Ochoty. Od wielu lat prowadzi stałe grupy teatralne. Jej działania wychodzą od idei pedagogiki teatru i myśli korczakowskiej. Prowadzi warsztaty dla szkół i nauczycieli, tworzy programy warsztatów do spektakli. Prowadzi bloga Karmione Kulturą, dotyczącego edukacji kulturalnej.
Plastyk, historyk sztuki, edukator muzealny i teatralny. Od 2010 roku zajmuje się edukacją artystyczną i kulturową. Absolwent historii sztuki na Uniwersytecie Gdańskim w Gdańsku. Współpracował z wieloma gdańskimi instytucjami kultury przy licznych projektach wystawienniczych, społecznych i artystycznych. W Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku zatrudniony od 2019 roku na stanowisku specjalista ds. edukacji i organizacji wydarzeń, zajmuje się tworzeniem i koordynacją projektów edukacyjnych oraz warsztatów. Od 2021 w zespole biura projektu miejskiego programu EDUKACJA DO KULTURY. GDAŃSK.
Polonistka, kulturoznawczyni, instruktorka teatralna, pedagożka teatru Teatrze Współczesnym w Szczecinie, aktywistka miejska i edukatorka. Od 17 lat związana z młodzieżowymi grupami teatralnymi, które charakteryzują się różnorodnością i otwartością. Prowadziła bartery młodzieży licealnej oparte na wymianie doświadczeń odbiorczych młodych widzów. Koordynatorka Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Zachodniopomorskie. W pracy z dziećmi i młodzieżą największą uwagę przywiązuje do procesu twórczego, relacji i sprawczości. 18 lat była nauczycielką.
Pedagożka teatru, liderka dostępności, koordynatorka Zespołu Edukacji TR Warszawa, w którym pracuje od 1996 roku. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie, Podyplomowych Studiów dla Menadżerów Kultury na Wydziale Zarządzania UW, doktorantka w IS PAN. Wykłada na Wydziale Wiedzy o Teatrze Warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Zasiada w Radzie Programowej Fundacji Kultury bez Barier. Laureatka nagrody im. Haliny Machulskiej 2021.
W TR WARSZAWA prowadzi i inicjuje szereg projektów z zakresu pedagogiki teatru – dla różnych grup odbiorców: dla dzieci, młodzieży, studentów, dorosłych i seniorów, jak również dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi dbając o ich pełny dostęp do kultury. Uhonorowana została wyróżnieniem specjalnym podczas I Giełdy WPEK (Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej) za realizację programu "Edukacja w TR” w 2009 roku, III Nagrodą podczas V Giełdy WPEK w 2014 roku za projekt "Audiodeskrypcja w TR” z 2013 roku oraz II Nagrodą podczas XI edycji konkursu WNEK w 2020 roku za projekt międzyinstytucjonalnej współpracy KULTOUR.
Specjalistka ds. edukacji artystycznej w Pracowni Twórczego Widza Teatru Lalek Arlekin. Animatorka, pedagożka teatru, terapeutka, andragog, gerontolog. Absolwentka kursów dramowych, reżyserka amatorka, absolwentka Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka andragogiki i gerontologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Pedagogiki w zakresie opieki i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Łódzkim. Autorka działań edukacyjnych w cyklu "Skrzaty Książkojady” – filmowego serialu, poświęconemu współczesnej literaturze dla dzieci. Autorka cyklu "Teatr Gier Podwórkowych”. Prowadząca warsztaty w ramach 3- letniego projektu edukacyjnego w Teatrze Lalek Arlekin – "Przystań w Teatrze – Pracownia Twórczego Widza”.
Edukatorka w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie, wykładowczyni w Studium Aktorskim im. A. Sewruka w Olsztynie, polonistka, ukończyła specjalistyczne szkolenie dla pedagogów teatru TiszAnex w Instytucie Teatralnym im. Z. Raszewskiego, Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych SWPS-moduły: Dramaturgia, Producent/Kurator, Nowatorskie Praktyki Artystyczne oraz reżyserię i animację kultury w Studium Praktyk Teatralnych przy Teatrze im.S.Jaracza. Praktykuje scenariopisarstwo i reżyserię, współpracuje z teatrami młodzieżowymi i "po pracy”. Założyła "Teatr Nieskromny”. Obecnie pracuje przy ogólnopolskim projekcie "Przestrzenie Sztuki”. W 2009 r. otrzymała tytuł Instruktorki Roku-"Bliżej Teatru”, w 2015 r. "Zasłużona dla Kultury Polskiej”.
Pedagożka teatru, autorka scenariuszy zajęć dla nauczycieli, teatrolożka i tutorka. Ukończyła Filologię Polską (specjalność: teatrologiczna i edytorska) na Uniwersytecie Gdańskim (2003) i specjalistyczne szkolenie dla pedagogów teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (TISZ ANEX 2008-2009). Pracuje w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie od dwunastu lat łączy bycie specjalistką do spraw edukacji teatralnej i członkinią Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu o Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną. Współpracuje z Instytutem Teatralnym w Warszawie jako pedagożka teatru i tutorka oraz Gdańskim Teatrem Szekspirowskim.
W trzeciej edycji Partnerów Teatroteki Szkolnej dla pedagogów i pedagożek teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych wzięło udział ostatecznie 9 osób.
W listopadzie spotkaliśmy się po raz pierwszy w grupie dziesięciu Partnerów Teatroteki Szkolnej w sezonie 2021/2022 - pedagogów teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych. Pierwszy zjazd miał charakter integracyjny – uczestnicy i uczestniczki poznawali się wzajemnie, budując krok po kroku bezpieczną przestrzeń dla spotkania i wymiany. Zajęcia były zainspirowane lekcjami szkolnymi – jak rozgrzewka w formie zajęć z WFu, lekcja polskiego w formie pracy nad metaforą obejmującą swoje miejsce w teatrze czy historii w przyglądaniu się edukacji w konkretnej instytucjach teatralnych na osi czasu. Zebraliśmy potrzeby i pytania nurtujące grupę – posłużyły konstruowaniu warsztatów podczas kolejnych zjazdów Partnerów Teatroteki Szkolnej.
Spotkanie styczniowe przebiegało wokół planów i celów na 2022 rok. Analizując potrzeby teatru i potrzeby szkoły, patrzyliśmy, jak się łączą z naszymi własnymi planami i potrzebami w kontekście zawodowym. Zbieraliśmy wnioski płynące z tej analizy. Zjazd zakończył się namierzeniem dla siebie mikrowyzwania – małej zmiany, którą każdy z uczestników chciałby wprowadzić w najbliższym czasie w swojej pracy. Ustaliliśmy, że będziemy się w tym nawzajem wspierać, umawiając się pomiędzy zjazdami na rozmowy w parach o postępach we wprowadzaniu zmiany.
Trzecie spotkanie dotyczyło pracy z celami, które w 2022 roku chcę realizować w instytucji, w której pracuję. Uczestnicy i uczestniczki skupili się na jednym celu, wybranym indywidualnie dla siebie. Przyglądaliśmy się krajobrazowi w teatrze, który sprzyja lub utrudnia realizację tego celu. Namierzaliśmy strategie, które w pracy mogą nas wspierać w osiąganiu swoich zamierzeń.
Ostatni zjazd służył podsumowaniu mojego miejsca jako pedagoga lub pedagożki teatru w instytucji, w jakiej pracuję. Jaką drogę przeszłam/przeszedłem przez ten rok uczestnictwa w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej? Jak myślę o sobie i swoich zadaniach w najbliższej przyszłości?
To jeszcze nie koniec udziału w programie. Jesienią chętne osoby po wprowadzeniu w tutoring rozpoczną własny proces tutorski i otrzymają indywidualne wsparcie w realizacji wybranego przez siebie wyzwania, nad którym mogą pracować w kolejnym sezonie.