Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej Uniwersytetu Łódzkiego, Szkoły Aktorskiej i Telewizyjnej SPOT w Krakowie, Kursu Kwalifikacyjnego Tańca Współczesnego. Od lat jest związana ze Zduńską Wolą, gdzie jako instruktor teatru i tańca pracuje z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i starszymi dorosłymi. Obecnie w Zduńskowolskim Centrum Integracji Ratusz prowadzi Teatr Po Godzinach oraz Teatr Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W Powiatowym Centrum Kultury Sportu i Rekreacji prowadzi Teatr Podleśna 55/Teatr Wierszydło. Poza systemem spotyka się z ludźmi kultury, biznesu, samorządowcami, nauczycielami i wspólnie tworzą Teatr Okazjonalny. Od lat jest zaangażowana w organizację i realizację ruchu recytatorskiego. Ciągle jest w procesie, w poszukiwaniu i w ciągłym rozwoju, nie tylko jeśli chodzi o materię sztuk teatralnych.
Karolina Okurowska-Wabnic – reżyserka, instruktorka teatralna działająca we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia i warsztaty teatralne z dziećmi i młodzieżą w każdym wieku. Współpracuje przy przedsięwzięciach teatralnych z wieloma organizacjami (Wrocławskie Centrum Twórczości Dziecka, Broadway Musical School, Zespół Szkół Salezjańskich Don Bosco, Fundacja Odkrywamy Nieznane, Fundacja Edukacja dla przyszłości). Praca z dziećmi jest dla niej inspiracją do odkrywania nowych form i środków teatralnych.
Fundatorka i współzałożycielka Fundacji Wszyscy Obecni, aktorka Grupy Teatralnej "Zatrzymać Obrotówkę", pegagog, socjolog, logopeda, certyfikowany arteterapeuta. Koordynatorka i realizatorka projektów artystycznych i kulturalnych. Od 2017 prowadzi zajęcia i warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych w krakowskich instytucjach kultury, zakładach karnych, domach pomocy społecznej oraz polskich i międzynarodowych organizacjach pozarządowych. Współpracowała przy rocznym projekcie z hiszpańskim Stowarzyszeniem dla osób z niepełnosprawnościami FAAM, prowadząc zajęcia w tamtejszych szkołach i centrach opieki dziennej. Od 2020 pełni funkcję kierownika Klubu kultury Wersalik w Krakowie. Obecnie nauczyciel zajęć teatralnych i radiowych w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie oraz specjalista do spraw realizacji projektów w Ośrodku Kultury Kraków - Nowa Huta. Uczy siebie i innych jogi oraz uwielbia filmy Disneya.
Absolwentka białostockiej filii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Od 10 lat związana ze słupskim Teatrem Lalki „Tęcza”. Aktorka, wokalistka, instruktorka teatralna Ośrodka Teatralnego
„Rondo” przy Słupskim Ośrodku Kultury. Stypendystka Stowarzyszenia Autorów ZAiKS w dziedzinie sztuk audiowizualnych. Od trzech lat prowadzi młodzieżową alternatywną grupę teatralno-muzyczną Materia Prima, z którą wystawiła między innymi „Piosenki przeciwko ludzkości” inspirowane tekstami Doroty Masłowskiej.
Absolwentka wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie oraz kilku specjalizacji pedagogicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Pedagog teatru. Animator kultury. ,,Czytacz’’ książek dzieciom.
Instruktor teatralny, animator kultury z 30-letnim bagażem doświadczeń. Prowadzi zajęcia teatralne i działania animacyjne z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami. Jest społecznikiem i inicjatorem różnorodnych działań lokalnych. Koordynatorka wydarzeń artystycznych w Hrubieszowie. Od 2015 r. instruktor Hrubieszowskiego Domu Kultury. Współpracuje z instytucjami kulturalnymi, bibliotekami, szkołami i przedszkolami prowadząc warsztaty teatralne i animacje.
Polonistka z zamiłowania i wykształcenia. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Przez dwa lata pracowała jako nauczycielka w szkole podstawowej w Bysławiu, gdzie prowadziła szkolne koła teatralne. Od 2016 roku pracuje w Bibliotece – Centrum Kultury
i Promocji Gminy Lubiewo. Od 2017 zainicjowała w tej instytucji działanie grupy teatralnej, która nieustannie się rozwija. Od 2017 roku realizuje projekty w ramach programu Lato w teatrze.
Nauczycielka dyplomowana, logopedka, instruktorka teatralna w Powiatowym Młodzieżowym Domu Kultury w Tarnowskich Górach. Ukończyła reżyserię teatru dzieci i młodzieży w Akademii Sztuk Teatralnych (im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu.). Pracuje z grupami dziecięcymi, młodzieżowymi, dorosłymi a także z seniorami. Realizuje autorskie programy z zakresu edukacji teatralnej, m.in. takie jak: „Teatrospacerowicz – przewodnik po teatrze dla najmłodszych”, „Seanse wyobraźni”, „Teatralne Szlaki Europy”. Przygotowuje spektakle autorskie oraz oparte na tekstach klasycznych i współczesnych.
Animatorka kultury oraz instruktorka teatralna w Gminnym Ośrodku Kultury, Sportu i Bibliotece Publicznej w Dobrodzieniu. Ukończyła Policealne Studio Aktorskie Lart StudiO w Krakowie oraz studia polonistyczne ze specjalnością animacja kultury na Uniwersytecie Opolskim. Prowadzi zajęcia teatralne z dziecięcą grupą „MaMeMik”.
Animatorka kultury. Ukończyła Policealne Studium Edukacji i Praktyk Teatralnych w Toruniu. Pracowała jako aktorka-lalkarka w Teatrze Lalek „Zaczarowany Świat”. Obecnie zatrudniona w Gminnym Ośrodku Kultury w Obrowie. Zajęcia teatralne prowadzi w Osieckim Klubie Kultury z grupą
Teatrzaki (7-13 lat), PoZaMarginesem (17-18 lat) oraz Osiecką Grupą Teatralno-Wokalną (jej członkami są dorośli, seniorzy oraz młodzież). We współpracy z Teatrem „Baj Pomorski” każdego roku prowadzi w przedszkolach oraz szkołach podstawowych warsztaty teatru lalek.
Absolwentka Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży na Akademii Teatralnej we Wrocławiu oraz politologii na Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi. Posiada dyplom Animatora Społeczności Lokalnych – Pomaturalne Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu. Od 1992 roku jest instruktorem teatralnym (uprawnienia przyznane przez MKiDN). Reżyser,uje organizuje i aktywnie uczestniczy w projektach w Polsce i za granicą. Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Kulturalnego KRZYWY TEATR. Zajęcia prowadzi w Skierniewicach, Żyrardowie i Milanówku.
23 letnia Rybniczanka, przez całe życie związana z kulturą i sztuką, a w szczególności z teatrem. Rozwija swoją pasję wraz z dwoma dziecięcymi teatrami NANDU oraz ROZRÓBA w Rybniku. W tym mieście odnalazła swój mały talent i miłość do lalek teatralnych. Czasem grywa na scenie, oddając się emocjom. Kilka lat mieszkała w Cieszynie, gdzie pokochała literaturę Kornela Filipowicza i Wisławy Szymborskiej i tam wraz ze studentami stworzyła swoje pierwsze spektakle. W wolnych chwilach sama plecie w słowach, tworząc poezję.
Grecka artystka, pedagog teatru, kierownik projektu. W 2015 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych – wydział teatrologii na Uniwersytecie Peloponeskim (GR). Pracowała jako pedagog teatru w obszarze Teatru, Kina i Edukacji. W 2018 Evanthi przeniosła się do Polski i rozpoczęła współpracę z Teatrem Brama. Jest pedagogiem teatru grup środowiskowych Teatru Brama Lab, grup osób niepełnosprawnych oraz szkół publicznych.
Instruktorka teatralna w Chojnickim Centrum Kultury. Obecnie pracuje z grupą młodzieży w wieku 12-15 lat. W realizowanych spektaklach porusza tematy społeczne i zagadnienia, które wypływają z propozycji uczestników (m.in. „Bądź grzeczny, pocałuj ciocię” na podstawie „Grzecznej” Gro Dahle). Prowadzi warsztaty teatralne dla rodziców z dziećmi, warsztaty dla osób z niepełnosprawnością i chorujących psychicznie, sięgając po pedagogikę teatru i terapię uzależnień.
W tym roku w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej biorą udział instruktorki teatralne pracujądce w domach kultury. Uczestniczki inspirują się wzajemnie, dzieląc swoimi doświadczeniami, przemyśleniami i refleksjami na temat własnej pracy.
Ze względu na sytuację pandemiczną zjazd Partnerek w listopadzie odbył online. Prowadzące amatorskie grupy teatralne przyglądały się swojej roli jako instruktorki na przykładzie zrealizowanych niedawno przez siebie spektakli. Kolejny zjazd już w marcu!
W dniach 21-22 marca odbyło się trzecie już spotkanie grupy Partnerek Teatroteki Szkolnej. Tym razem uczestniczki analizowały swoją pracę przez pryzmat tekstów z zakresu pedagogiki teatru.
Uczestniczki spotkania inspirowały się wywiadem, który Joanna Krukowska przeprowadziła z Tomaszem Daszczukiem na potrzeby broszury po konferencji Pedagogika tetaru. Kierunki, refleksje, perspektywy (Warszawa 2016):
https://issuu.com/.../pedagogika_teatru__wersja_interneto
Partnerki rozmawiały o swoich sposobach pracy i nadawały tytuły wywiadom ze sobą. Poza tym odkrywały swoje mocne strony, zastanawiały się, jaki komunikat ze sceny chcą przekazać światu i tworzyły motywacyjne kolaże, które będą im towarzyszyć do kolejnego spotkania.
Tegoroczna edycja programu Partnerki Teatroteki Szkolnej jest adresowana do pracownic domów kultury prowadzących teatry dziecięce i młodzieżowe. Jej uczestniczki spotkały się 14 czerwca po raz ostatni w grupie warsztatowej.
Znacznej części udało się zobaczyć na żywo, pozostałe osoby pojawiły się na ekranie. Już wkrótce uczestniczki zainteresowane indywidualną pracą rozwojową spotkają się ze swoimi tutorkami! Wszystkim dziękujemy za udział i życzymy wielu sukcesów w dalszej pracy!