Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (236)

sortowanie
autor: Justyna Czarnota, Joanna Krukowska-Gulik
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • analiza postaci
  • tworzenie komiksu
  • warsztat do spektaklu
  • iTeatr

Warsztat po spektaklu „Staś i Zła Noga” w reż. Bartłomieja Błaszczyńskiego z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego oraz Śląskiego Teatrem Lalki i Aktora "Ateneum" w Katowicach. Podczas zajęć uczniowie zastanawiają się nad dalszymi losami bohaterów historii i przedstawiają je w formie komiksu.

autor: Maria Babicka, Justyna Czarnota, Joanna Krukowska-Gulik
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • bezpieczeństwo
  • komunikacja miejska
  • tworzenie spotu reklamowego

Celem zajęć jest podjęcie tematu bezpieczeństwa w środkach komunikacji, szczególnie w tramwajach. Uczniowie w grupach tworzą sceny lub spoty reklamowe, których bohaterem jest wymyślona przez klasę postać. Uczniowie są traktowani jako eksperci w dziedzinie bezpieczeństwa, dzięki czemu mogą przedstawić rówieśnikom w przystępnej i atrakcyjnej formie zarówno wzorcowe, jak i niebezpieczne sytuacje, które wiążą się z poruszaniem się komunikacją miejską. Scenariusz lekcji przygotowany we współpracy z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o. o. w ramach programu Bądźmy Razem Bezpieczni. 

autor: Maria Babicka, Justyna Czarnota
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • integracja
  • wyobraźnia
  • wizualizacja

Zajęcia pozwalają uczniom odbyć wyprawę do Nibylandii  przeżywać tam przygody, ale też tworzyć zwyczaje i rytuały. Dają grupie okazję do lepszego poznania się, zintegrowania we wspólnej zabawie. Scenariusz inspirowany książką i spektaklem „Piotruś Pan”  nie wymaga jednak ich znajomości.

lekcja
Wiek 4-6 lat
  • praca z ciałem
  • zwierzęta
  • konie
  • mała motoryka
  • duża motoryka

Warsztat przed spektaklem „Baśń o trzech konikach” w reż. Marka A. Cyrisa z Teatru Animacji w Poznaniu. Można go również poprowadzić niezależnie jako zajęcia dotyczące życia koni. Podczas pracy uczniowie ćwiczą dużą i małą motorykę oraz emisję głosu, a także zdobywają podstawową wiedzę o sposobie poruszania się koni.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • język polski
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • zwierzęta
  • tworzenie historii

Zajęcia pozwalają zwrócić uwagę na to, że życie zwierząt - podobnie jak ludzi - splecione jest z cyklem przemian natury. Uczniowie przyglądają się cechom charakterystycznym poszczególnych pór roku i na tej podstawie tworzą opowieści dotyczące życie leśnych stworzeń. Konspekt można wykorzystać jako warsztat po obejrzeniu spektaklu "Baśń o trzech konikach" (Teatr Animacji, reż. Marek A. Cyris) lub jako osobne zajęcia łączące wiedzę o przyrodzie z tworzeniem historii.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • komunikacja
  • język polski
  • tworzenie wiersza
  • praca z tekstem

Tematem zajęć jest komunikacja. Jak ze sobą rozmawiać, żeby się usłyszeć? Co zrobić, żeby się z kimś porozumieć? Uczniowie podejmują tę dyskusję w kontekście utworu o parze, która nie może przeprowadzić ze sobą szczerej rozmowy - czyli Żurawiu i Czapli z tekstu Brzechwy.

autor: Agata Pietrzyk-Sławińska
lekcja
Wiek 10-13 lat
  • język polski
  • władza
  • tworzenie wiersza
  • tworzenie żywego obrazu
  • praca z tekstem

Podczas zajęć uczniowie zastanawiają się nad różnymi postawami władców. Pretekstem do tego są dwie bajki Ignacego Krasickiego. Pokazuje on w nich dwa różne oblicza lwa - alegorycznej figury władcy. W dalszej części zajęć grupy pracują nad stworzeniem własnych bajek, które pozwolą im uchwycić inne mechanizmy władzy.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z dźwiękiem
  • emocje
  • baśń
  • muzyka
  • praca z tekstem

Konspekt zajęć służących do omówienia z klasą baśni "Mała Syrenka" H. Ch. Andersena w nietypowy sposób - uczniowie odkrywają świat przeżyć bohaterki za pomocą dźwięków. Podczas zajęć uczniowie wybierają najważniejsze ich zdaniem momenty w historii i tworzą edtiudy dźwiękowe. Scenariusz lekcji można zrealizować w ramach zajęć języka polskiego lub muzyki.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie piosenki
  • tekst filozoficzny

Podczas zajęć uczniowie zastanawiają się nad kwestią poczucia wyjątkowości. Najpierw przyglądają się bohaterowi tytułowemu "Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?" Leszka Kołakowskiego. Następnie skupiają uwagę na członkach klasy i szukają wyjątkowości w każdym z nich - finałem jest tworzenie klasowej piosenki.

autor: Maria Babicka
lekcja
Wiek 4-6 lat
  • praca z przedmiotem
  • tworzenie historii
  • baśń
  • muzeum
  • wspomnienia

Konspekt inspirowany baśnią H. CH. Andersena pt. „Księżniczka na ziarnku grochu” skupia się na mniej znanym motywie tej baśni - umieszczeniu tytułowego ziarnka grochu w Muzeum Osobliwości. Znalazło się tam ono, aby przypominać bohaterom baśni o ważnym momencie ich życia. W tym scenariuszu staje się to okazją do zastanowienia się, jak przedmioty łączą się ze wspomnieniami. Uczniowie tworzą przedszkolne/klasowe muzeum, w którym gromadzą przedmioty uruchamiające ważne dla nich momenty.