O nas

Nasz zespół

fot. Marta Ankiersztejn

Magdalena Szpak

Pedagożka teatru i menedżerka kultury. Współtworzy Dział Pedagogiki Teatru  w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie m.in. zajmuje się rozbudową programu Teatroteka Szkolna. Założycielka i członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru (SPT). Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej, Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz programu European Diploma in Cultural Projects Management Fundacji Marcela Hictera w Brukseli. Prowadzi warsztaty dla edukatorów, nauczycieli, artystów, dzieci i młodzieży. Przez dwa lata współpracowała z Teatrem im. Bogusławskiego w Kaliszu na stanowisku pedagoga teatru. Wykłada na studiach podyplomowych „Pedagogika teatru”, współprowadzonych przez Instytut Teatralny i Instytut Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim.

W Teatrotece: autorka koncepcji i koordynatorka merytoryczna portalu. Współtworzy koncepcję programową „Liderów Teatroteki Szkolnej”  i wspiera tutorów w tym programie. Prowadzi warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?”

fot. Marta Ankiersztejn

Katarzyna Piwońska

Badaczka edukacji teatralnej, pedagożka teatru, redaktorka. Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską i teatrologiczną Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od 2012 roku współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie w ramach badań i programów z zakresu edukacji teatralnej (Lato w teatrze, Teatroteka Szkolna, Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana). Stypendystka Ministra Kultury w dziedzinie animacji i edukacji kulturalnej.

W Teatrotece Szkolnej pracuje z autorami scenariuszy zajęć i redaguje konspekty  pod względem merytorycznym. Współtworzy koncepcję programową „Liderów Teatroteki Szkolnej” i wspiera tutorów w tym programie. Prowadzi warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?”.

fot. Marta Ankiersztejn

Agnieszka Szymańska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (specjalności pedagogika ogólna i edukacja medialna), Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Pedagogów Teatru Instytutu Teatralnego. Koordynuje i współtworzy działania edukacyjne, współpracując z teatrami lalkowymi i dramatycznymi (m.in. Teatr Baj w Warszawie, Teatr Pinokio w Łodzi, Teatr Fredry w Gnieźnie, TR Warszawa, Teatr Powszechny w Warszawie). Od 2010 r. współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego – obecnie przy programie Teatroteka Szkolna, prowadząc szkolenia dla nauczycieli i instruktorów teatralnych z zakresu pedagogiki teatru, wcześniej jako ewaluatorka programu Lato w teatrze (2011-2014) i producentka małych Warszawskich Spotkań Teatralnych (2010-2013). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2016 roku.

W Teatrotece Szkolnej prowadzi warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w szkole?” i jest tutorką w programie „Liderzy”.

fot. Marta Ankiersztejn

Maria Babicka

Pedagożka teatru, socjolożka. Absolwentka socjologii w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Pedagogów Teatru realizowanej w Instytucie Teatralnym. Pracuje w Dziale Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym, gdzie m. in. odpowiada za projekty objazdowe realizowane w namiocie cyrkowym w ramach programu Lato w teatrze i współtworzy zespół badawczy analizujący edukację teatralną w Polsce. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, w którym współrealizuje takie projekty jak: Akcja Labirynt, Kierunek Teatr, czy Teatranki. Współpracowała z Teatrem Lalek Guliwer w Warszawie, gdzie koordynowała dwa projekty: Laboratorium Teatralno-Pedagogiczne i Podróże edukacyjne Teatru Guliwer, a także projektowała i realizowała cykle warsztatów teatralno-pedagogicznych przed premierami. Prowadzi warsztaty dla edukatorów, dzieci i dorosłych oraz młodzieży. Śpiewa w rozrywkowym chórze All That Sound.

W Teatrotece Szkolnej prowadzi warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?”. Jest tutorką w programie „Liderzy” i autorką konspektów zajęć.

fot. Marta Ankiersztejn

Joanna Krukowska

Pedagożka teatru, animatorka społeczno-kulturalna. Pracuje w Dziale Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego jako koordynatorka programu Lato w teatrze. Członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów TeatruZałożyła i prowadziła grupę teatralną na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, gdzie studiowała pedagogikę o specjalności Animacja Społeczno-Kulturalna. Studiuje podyplomowo Reżyserię Teatru Dzieci i Młodzieży w PWST we Wrocławiu. Wielokrotnie prowadziła warsztaty do spektakli, a także warsztaty dla edukatorów (m.in. w szkołach podczas objazdów Teatralnego Placu Zabaw Jana Dormana). Pracowała długofalowo, prowadząc warsztaty w przedszkolach i szkołach, czy z rodzicami i dziećmi, z którymi m.in. przygotowywała performance w przestrzeni wystawy w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w ramach projektu HACKING. Pisarze na wystawie.  W wolnych chwilach szyje na maszynie.

W Teatrotece Szkolnej prowadzi warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?” Jest tutorką w programie „Liderzy” i autorką konspektów zajęć.

fot. Marta Ankiersztejn

Joanna Zawadzka

Absolwentka Kulturoznawstwa i Cyberkultury na UMCS. Animator, koordynator autorskich projektów artystycznych, edukacyjnych i społeczno-kulturalnych skierowanych do młodzieży, m.in.: Tworzywo Żywe, Aranżacje, Dobry Przekaz, Nołlajf?. W latach 2011-2014 była członkinią Fundacji Twórczości Edukacji i Animacji Młodzieży „Teatrikon”, w której współpracowała z nauczycielami i szkołami ponadgimnazjanymi, jak również członkinią Grupy ParaFraza, gdzie współorganizowała spotkania oraz warsztaty wspierające i promujące aktywność studencką. Doświadczenie bezpośredniej i długofalowej pracy z młodzieżą budowała w Gminnym Centrum Kultury i Sportu w Wieniawie, gdzie realizowała działania z lokalną, Młodzieżową grupą LAMA. Obecnie, jest częścią zespołu Działu Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego, w którym zajmuje się programami Teatroteka Szkolna oraz Konkursem im. Jana Dormana.

fot. Marta Ankiersztejn

Justyna Czarnota

Pedagog teatru, pasjonatka teatru dla dzieci i młodzieży. Od 2010 roku pracuje w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie obecnie kieruje Działem Pedagogiki Teatru. Członek Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Realizuje autorskie projekty z zakresu edukacji oraz upowszechniania kultury.

W Teatrotece Szkolnej superwizuje zespół prowadzący warsztaty „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w szkole?”.

Współpracują