Partnerzy Teatroteki Szkolnej

Partnerzy edycja 2018/2019

Partnerzy

Diana Jonkisz

Absolwentka scenografii krakowskiej ASP, Wrocławskiej Szkoły Projektowania Ubioru, PWST we Wrocławiu, nagrodzona nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie wybitnych osiągnięć artystycznych, stypendystka rektora PWST. Ukończyła również studia podyplomowe dla menadżerów kultury Uniwersytetu Wrocławskiego. Aktorka Zdrojowego Teatru Animacji w Jeleniej Górze. Współtworzy „Cichy Teatr”, w którym tworzy scenografie, gra, prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży. Współpracuje z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, podejmując działania artystyczne i pedagogiczne.

Anna Jadwiga Nowak

Instruktor teatralny, animator kultury, arteterapeutka. Od ponad 12 lat prowadzi zajęcia teatralne i działania animacyjne. Inicjatorka i koordynatorka ponad 20 projektów edukacyjno-społecznych (m.in. „Lwt" w Tomaszowie Maz. i Będzinie, „Pokój Opowieści", „Mali Bajarze"). Stypendystka MKiDN w dziedzinie edukacji i animacji kultury. Specjalista ds. edukacji w ŚTLiA Ateneum. Absolwentka m.in. filologii polskiej o specjalności teatrologicznej i nauczycielskiej (UMK Toruń), Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży (AST Wrocław), kursu Arteterapia – kultura przeciwko wykluczeniu (Centrum Łowicka).

Elżbieta Huculak

Ukończyła Etnologię i Antropologię Kulturową na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 12 lat pracuję we Wrocławskim Teatrze Lalek, w którym jest odpowiedzialna za rozwój widowni i bezpośredni kontakt z widzem. Od kilku lat prowadzi warsztaty teatralne i pedagogiczno-teatralne w ramach projektu miejskiego „Szkoła w mieście”. W 2018 roku uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez Instytut Teatralny – Szkoła Pedagogów Teatru – Jak zbudować warsztaty do spektaklu . W lipcu 2018 prowadziła warsztaty w ramach programu Lato w Teatrze.

 

Emilia Adamiszyn

Animatorka i teatrolożka. W Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze inicjuje i koordynuje działania z zakresu edukacji i pedagogiki teatru, prowadzi działania teatralne z grupami międzypokoleniowymi. W latach 2009-2012 prezeska Stowarzyszenia Inicjatyw Kulturalnych Tartak. Ze stowarzyszeniem w latach 2011-2018 współorganizowała półkolonie Lato w teatrze.

Absolwentka filologii polskiej i etnologii UMK. Ukończyła Podyplomowe Studia Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży (PWST Wrocław).

Justyna Droń

Artystka i pedagog, zajmuje się alternatywną edukacją artystyczną i szeroko rozumianą ekspresją twórczą. Absolwentka Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego, kierunek Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych. Autorka koncepcji zrealizowanych warsztatów dla dzieci, zajęć twórczych, programów edukacyjnych do wystaw sztuki współczesnej, warsztatów graficznych, akcji artystycznych w przestrzeni miejskiej, wystaw i oprowadzań po wystawach. Autorka publikacji dla dzieci oraz przewodników po wystawach sztuki współczesnej.

Agnieszka Chełkowska

Asystent artystyczny ds. edukacji w Teatrze Nowym. Twórca projektów edukacyjnych: Rodzice w Nowym, Nowy czyta dzieciom itp. Koordynuje warsztaty teatralne dla publiczności. Współorganizuje z ODN kursy, konferencje promujące nowości książkowe np. z J. Asherem autorem „13 powodów”. Z działaniami wyszła poza teatr pracując z NGO, policją czy grupami terapeutycznymi. Doświadczenia nabierała jako wolontariusz wydarzeń artystycznych. Poszerzała pasje, klarowała cele zawodowe studiując zarówno pedagogikę w SW w Bydgoszczy, jak i wokal na Akademii Muzycznej. Zdobytą wiedzę przekuła na pracę z dziećmi metodą M. Montessori i E. Gordona. Współtworzyła projekty dot. promocji rozwoju artystycznego dzieci, młodzieży, a także osób niepełnosprawnych. Koordynator działań Artystów na Festiwalu Gwiazd (Międzyzdroje, 1997-2005). Prywatnie dumna mama 12 latka.

Joanna Stoike-Stempkowska

Aktorka i pedagog teatralny w Państwowym Teatrze Lalki „Tęcza” oraz pedagog w Młodzieżowym Domu Kultury w Słupsku. Od 18 lat prowadzi zajęcia z dziećmi, młodzieżą oraz z osobami dorosłymi (studentami i nauczycielami). W tym czasie ukończyła Studium Aktorskie Teatrów Lalkowych przy Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie, filologię polską w Akademii Pomorskiej w Słupsku, Podyplomowe Studium Dramy Pedagogicznej na Uniwersytecie Gdańskim oraz wiele kursów i szkoleń (m.in. kurs dramy organizowany przez ASSISTEJ). Współpracuje z instytucjami kulturalnymi (stowarzyszeniami, domami kultury, bibliotekami) oraz placówkami oświatowymi (szkołami, przedszkolami, ODN-em), prowadząc warsztaty teatralne i dramowe. W macierzystej instytucji – Teatrze „Tęcza” – współkoordynuje i opracowuje działania z zakresu pedagogiki teatru skierowane do nauczycieli oraz projekty adresowane bezpośrednio do dzieci i młodzieży.

Katarzyna Peplinska

Pedagożka teatru. Absolwentka performatyki na UJ, doktorantka w Katedrze Peformatyki UJ. Pracuje w Teatrze Horzycy w Toruniu i współpracuje z Teatrem Ludowym w Krakowie przy projekcie „Przewodnicy zmysłów”. Pracuje m.in. z osobami z niepełnosprawnościami. Współtwórczyni (razem z Darią Kubisiak) spektaklu „Chór Performatyków”, który otrzymał wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii 2016. Uczestniczka wielu kursów m.in. ,,Akademia Miasta. Prototyp”(Fundacja Malta) oraz Studium Kultury Społecznej (Instytut Studiów Zaawansowanych). Uczestniczka kursu choreografii eksperymentalnej.

Aleksandra Filipek

Natalia Grzędzińska

Pedagog teatru, edukatorka teatralna. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie skrzypiec. Specjalistka ds. projektów edukacyjnych w Teatrze Powszechnym im. Z. Hübnera. Koordynatorka działań edukacyjnych w ramach Festiwalu Miasto Szczęśliwe. Jako instruktorka teatralna od 5 lat związana z Ogniskiem Teatralnym Teatru Ochoty. Współpracowała z Manufakturą Rozwoju Artystycznego, Fundacją Artystyczną Młyn. Przez kilka lat związana z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie prowadziła warsztaty edukacyjne i współtworzyła program edukacji. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu warsztatach, festiwalach i konkursach.

Paulina Chodnicka

Paulina Wenderlich

Absolwentka stosunków międzynarodowych oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej, doktorantka w Instytucie Nauk Politycznych UKW. Współorganizatorka cyklu konferencji naukowych dotyczących sztuki zaangażowanej i relacji sztuka-polityka. Współredaktorka publikacji ”Kultura zaangażowana. Szkice społeczno-polityczne” oraz „Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce - literatura, propaganda, tożsamość”. Od 10 lat zawodowo związana z Teatrem Polskim w Bydgoszczy. Specjalizuje się w rzecznictwie prasowym. Wspiera realizację projektu „Struktury Kultury” realizowanego w ramach ministerialnego programu „Bardzo Młoda Kultura”. Absolwentka kursu instruktorskiego dla pedagogów teatru organizowanego przez Śląskie Laboratorium Pedagogiki Teatru.

Monika Tomczyk

Tutorzy

Relacje z programu

1

W dn. 14-15.10.2018 odbył się pierwszy zjazd pedagogów teatru i edukatorów, uczestniczących w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej. Trzynaście osób z całej Polski, wspaniałych kobiet, które realizują działania edukacyjne w teatrach instytucjonalnych, przyjechało do Warszawy, żeby się poznać, stworzyć sieć i rozmawiać o sprawach istotnych w ich codziennej pracy.

Na początku zjazdu uczestniczki opowiedziały o swoich motywacjach i oczekiwaniach. Następnie Katarzyna Piwońska i Magdalena Szpak przeprowadziły warsztat integracyjny, zakończony przygotowaniem i pokazami etiud teatralnych pod hasłem "Jak zostać pedagogiem teatru?" Podczas popołudniowej części spotkania pedagożki rozmawiały o kwestiach, które wydają im się ważne w kontekście budowania relacji teatru ze szkołą. Po warsztatach obejrzały wspólnie "Polowanie na MInotaura" w reż. A. Radeckiego w Nowym Teatrze. 


Drugi dzień był poświęcony zapoznaniu się z metodą tutoringu i wyjaśnieniu wątpliwości dotyczących projektu edukacyjnego skierowanego do nauczycieli, jaki każda z osób uczestniczących ma przygotować w ramach programu i przeprowadzić w swoim teatrze. Wspólny zjazd w Warszawie był pierwszym krokiem w programie - następny to spotkanie z tutorem wokół realizowanego projektu. Trzymamy kciuki za uczestniczki i ich projekty!