Partnerzy edycja 2018/2019

Partnerzy

awatar

Diana Jonkisz

Absolwentka scenografii krakowskiej ASP, Wrocławskiej Szkoły Projektowania Ubioru, PWST we Wrocławiu, nagrodzona nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie wybitnych osiągnięć artystycznych, stypendystka rektora PWST. Ukończyła również studia podyplomowe dla menadżerów kultury Uniwersytetu Wrocławskiego. Aktorka Zdrojowego Teatru Animacji w Jeleniej Górze. Współtworzy „Cichy Teatr”, w którym tworzy scenografie, gra, prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży. Współpracuje z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, podejmując działania artystyczne i pedagogiczne.

awatar

Anna Jadwiga Nowak

Instruktor teatralny, animator kultury, arteterapeutka. Od ponad 12 lat prowadzi zajęcia teatralne i działania animacyjne. Inicjatorka i koordynatorka ponad 20 projektów edukacyjno-społecznych (m.in. „Lwt" w Tomaszowie Maz. i Będzinie, „Pokój Opowieści", „Mali Bajarze"). Stypendystka MKiDN w dziedzinie edukacji i animacji kultury. Specjalista ds. edukacji w ŚTLiA Ateneum. Absolwentka m.in. filologii polskiej o specjalności teatrologicznej i nauczycielskiej (UMK Toruń), Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży (AST Wrocław), kursu Arteterapia – kultura przeciwko wykluczeniu (Centrum Łowicka).

Elżbieta Huculak

Ukończyła Etnologię i Antropologię Kulturową na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 12 lat pracuję we Wrocławskim Teatrze Lalek, w którym jest odpowiedzialna za rozwój widowni i bezpośredni kontakt z widzem. Od kilku lat prowadzi warsztaty teatralne i pedagogiczno-teatralne w ramach projektu miejskiego „Szkoła w mieście”. W 2018 roku uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez Instytut Teatralny – Szkoła Pedagogów Teatru – Jak zbudować warsztaty do spektaklu . W lipcu 2018 prowadziła warsztaty w ramach programu Lato w Teatrze.

 

awatar

Emilia Adamiszyn

Animatorka i teatrolożka. W Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze inicjuje i koordynuje działania z zakresu edukacji i pedagogiki teatru, prowadzi działania teatralne z grupami międzypokoleniowymi. W latach 2009-2012 prezeska Stowarzyszenia Inicjatyw Kulturalnych Tartak. Ze stowarzyszeniem w latach 2011-2018 współorganizowała półkolonie Lato w teatrze.

Absolwentka filologii polskiej i etnologii UMK. Ukończyła Podyplomowe Studia Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży (PWST Wrocław).

awatar

Justyna Droń

Artystka i pedagog, zajmuje się alternatywną edukacją artystyczną i szeroko rozumianą ekspresją twórczą. Absolwentka Wydziału Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego, kierunek Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych. Autorka koncepcji zrealizowanych warsztatów dla dzieci, zajęć twórczych, programów edukacyjnych do wystaw sztuki współczesnej, warsztatów graficznych, akcji artystycznych w przestrzeni miejskiej, wystaw i oprowadzań po wystawach. Autorka publikacji dla dzieci oraz przewodników po wystawach sztuki współczesnej. Koordynatorka programu edukacyjnego w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie.

awatar

Agnieszka Chełkowska

Asystent artystyczny ds. edukacji w Teatrze Nowym. Twórca projektów edukacyjnych: Rodzice w Nowym, Nowy czyta dzieciom itp. Koordynuje warsztaty teatralne dla publiczności. Współorganizuje z ODN kursy, konferencje promujące nowości książkowe np. z J. Asherem autorem „13 powodów”. Z działaniami wyszła poza teatr pracując z NGO, policją czy grupami terapeutycznymi. Doświadczenia nabierała jako wolontariusz wydarzeń artystycznych. Poszerzała pasje, klarowała cele zawodowe studiując zarówno pedagogikę w SW w Bydgoszczy, jak i wokal na Akademii Muzycznej. Zdobytą wiedzę przekuła na pracę z dziećmi metodą M. Montessori i E. Gordona. Współtworzyła projekty dot. promocji rozwoju artystycznego dzieci, młodzieży, a także osób niepełnosprawnych. Koordynator działań Artystów na Festiwalu Gwiazd (Międzyzdroje, 1997-2005). Prywatnie dumna mama 12 latka.

awatar

Joanna Stoike-Stempkowska

Aktorka i pedagog teatralny w Państwowym Teatrze Lalki „Tęcza” oraz pedagog w Młodzieżowym Domu Kultury w Słupsku. Od 18 lat prowadzi zajęcia z dziećmi, młodzieżą oraz z osobami dorosłymi (studentami i nauczycielami). W tym czasie ukończyła Studium Aktorskie Teatrów Lalkowych przy Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie, filologię polską w Akademii Pomorskiej w Słupsku, Podyplomowe Studium Dramy Pedagogicznej na Uniwersytecie Gdańskim oraz wiele kursów i szkoleń (m.in. kurs dramy organizowany przez ASSISTEJ). Współpracuje z instytucjami kulturalnymi (stowarzyszeniami, domami kultury, bibliotekami) oraz placówkami oświatowymi (szkołami, przedszkolami, ODN-em), prowadząc warsztaty teatralne i dramowe. W macierzystej instytucji – Teatrze „Tęcza” – współkoordynuje i opracowuje działania z zakresu pedagogiki teatru skierowane do nauczycieli oraz projekty adresowane bezpośrednio do dzieci i młodzieży.

awatar

Katarzyna Peplinska

Pedagożka teatru. Absolwentka performatyki na UJ, doktorantka w Katedrze Peformatyki UJ. Pracuje w Teatrze Horzycy w Toruniu i współpracuje z Teatrem Ludowym w Krakowie przy projekcie „Przewodnicy zmysłów”. Pracuje m.in. z osobami z niepełnosprawnościami. Współtwórczyni (razem z Darią Kubisiak) spektaklu „Chór Performatyków”, który otrzymał wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii 2016. Uczestniczka wielu kursów m.in. ,,Akademia Miasta. Prototyp”(Fundacja Malta) oraz Studium Kultury Społecznej (Instytut Studiów Zaawansowanych). Uczestniczka kursu choreografii eksperymentalnej.

awatar

Aleksandra Filipek

Kierownik działu edukacji w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Z wykształcenia filolog germański i pracownik socjalny (specjalizacja animator społeczny), absolwentka studiów podyplomowych Pedagogika Teatru współorganizowanych przez  Instytut Kultury Polskiej przy Uniwersytecie Warszawskim i Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Od trzech sezonów koordynuje i realizuje działania edukacyjne, w tym warsztaty teatralne oraz wydarzenia dla widzów w różnym wieku, m.in. spektakle familijne. Posiada doświadczenie w realizacji projektów i koordynacji występów gościnnych.

Natalia Grzędzińska

Pedagog teatru, edukatorka teatralna. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie skrzypiec. Specjalistka ds. projektów edukacyjnych w Teatrze Powszechnym im. Z. Hübnera. Koordynatorka działań edukacyjnych w ramach Festiwalu Miasto Szczęśliwe. Jako instruktorka teatralna od 5 lat związana z Ogniskiem Teatralnym Teatru Ochoty. Współpracowała z Manufakturą Rozwoju Artystycznego, Fundacją Artystyczną Młyn. Przez kilka lat związana z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie prowadziła warsztaty edukacyjne i współtworzyła program edukacji. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu warsztatach, festiwalach i konkursach.

awatar

Paulina Chodnicka

Pracuje w dziale programowo-­literackim Teatru Polskiego w Warszawie, gdzie realizuje działania edukacyjne. Dwukrotnie nagrodzona Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej: w 2017 za projekt "Na premierze się nie skończy!" realizowany z Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym i w 2018 za program edukacyjny Teatru Polskiego "Szkoła Widzów". Absolwentka Zarządzania kulturą i Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wyszehradzkiej Akademii Zarządzania Kulturą. Współzałożycielka Fundacji Pracownia Inspiracji Społecznych. Pasjonatka cyrku, który wzmacnia.

awatar

Paulina Wenderlich

Absolwentka stosunków międzynarodowych oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej, doktorantka w Instytucie Nauk Politycznych UKW. Współorganizatorka cyklu konferencji naukowych dotyczących sztuki zaangażowanej i relacji sztuka-polityka. Współredaktorka publikacji ”Kultura zaangażowana. Szkice społeczno-polityczne” oraz „Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce - literatura, propaganda, tożsamość”. Od 10 lat zawodowo związana z Teatrem Polskim w Bydgoszczy. Specjalizuje się w rzecznictwie prasowym. Wspiera realizację projektu „Struktury Kultury” realizowanego w ramach ministerialnego programu „Bardzo Młoda Kultura”. Absolwentka kursu instruktorskiego dla pedagogów teatru organizowanego przez Śląskie Laboratorium Pedagogiki Teatru.

Monika Tomczyk

Tutorzy

awatar

Małgorzata Adamczyk

Absolwentka filologii polskiej i wiedzy o teatrze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz Inkubatora Animacji Kultury, słuchaczka w Szkole Jana i Haliny Machulskich, przez pięć lat związana z Teatrem ITP. Odpowiada za kształt i program Działu Edukacji Teatralnej Teatru Hansa Christiana Andersena w Lublinie. Specjalizuje się w tworzeniu warsztatów wprowadzających do spektakli oraz działań parateatralnych mających na celu rozwój widowni i przygotowanie widza do świadomego odbioru sztuki. Instruktorka teatralna w Powiatowym Młodzieżowym Domu Kultury w Lubartowie, nauczycielka zajęć edukacyjno-teatralnych w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Nałkowskiej w Lublinie, stypendystka Prezydenta Miasta Lublina (realizuje projekt Edu-akcja teatralna).

awatar

Maria Babicka

Absolwentka socjologii w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Pedagogów Teatru realizowanej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego. Pracuje w Dziale Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym, gdzie m. in. odpowiada za projekty objazdowe realizowane w namiocie cyrkowym w ramach programu Lato w teatrze i współtworzy zespół badaczy edukacji teatralnej. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, w którym współrealizuje takie projekty jak: „Akcja Labirynt", „Kierunek Teatr" czy „Teatranki". Współpracowała z Teatrem Lalek Guliwer w Warszawie, gdzie koordynowała dwa projekty: „Laboratorium Teatralno-Pedagogiczne" i „Podróże edukacyjne Teatru Guliwer", a także projektowała i realizowała cykle warsztatów teatralno-pedagogicznych przed premierami.

awatar

Aleksandra Drzazga

Nauczycielka języka francuskiego oraz autorskiego przedmiotu Wychowanie do Twórczości-teatr w Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. J. Szafranka w Bytomiu. W swojej szkole od 2006 realizuje programu Klas Aktywności Twórczej, którego jest współautorką. Ukończyła filologię romańską na Uniwersytecie Wrocławskim, studia podyplomowe Reżyseria Teatru Dzieci i Młodzieży PWST Wrocław i Kurs Mistrzowski dla absolwentów RTDiM przy PWST Wrocław. Uczestniczyła jako Liderka pierwszej edycji Programu Liderzy Teatroteki Szkolnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Prowadziła warsztaty z zakresu edukacji kulturowej i edukacji teatralnej m.in. w programie Narodowego Centrum Kultury „Bardzo Młoda Kultura". Zainicjowała działanie Bytomskiej Sceny Teatroteki Szkolnej i współtworzyła Cykl Warsztatów Interdyscyplinarnych dla nauczycieli Akcja Edukacja w Bytomskim Centrum Kultury. Autorka publikacji i scenariuszy dla nauczycieli z zakresu edukacji kulturowej i teatralnej.

awatar

Aleksandra Kolan

Aktorka Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie (od 2011 r.) oraz absolwentka pedagogiki o specjalności animacja społeczno-kulturalna. Uczestniczyła w warsztatach Szkoły Pedagogów Teatru organizowanych przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Od 2006 prowadzi warsztaty teatralne i integracyjne dla dzieci i młodzieży, ma doświadczenie w pracy z osobami ze środowisk wykluczonych. Założycielka grupy „Czarodziejski dywan” realizującej spektakle dziecięce, festyny i warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, działającej pod patronatem Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Autorka tekstów, bajek i scenariuszy oraz reżyserka przedstawień teatralnych dla dzieci i młodzieży. Od 2016 roku jest asystentem wykładowcy w Studium Aktorskim im. Aleksandra Sewruka. W roku 2016 była instruktorką w projekcie „Tolerancja – miejsce dla każdego” realizowanym w ramach programu Lato w teatrze.

awatar

Joanna Krukowska

Pedagożka teatru, animatorka społeczno-kulturalna. Pracuje w Dziale Pedagogiki Teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego jako koordynatorka programu Lato w teatrze. Członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Założyła i prowadziła grupę teatralną na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie, gdzie studiowała pedagogikę o specjalności Animacja Społeczno-Kulturalna. Studiuje podyplomowo Reżyserię Teatru Dzieci i Młodzieży w PWST we Wrocławiu. Prowadzi warsztaty do spektakli, a także warsztaty dla edukatorów. Długofalowo współpracowała z przedszkolami i szkołami, prowadząc dla nich działania edukacyjne. Zainicjowała i prowadzi stałą grupę „nieLETNICH krytyków teatralnych”. Wraz rodzicami i dziećmi przygotowywała performance w przestrzeni wystawy w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin w ramach projektu „HACKING. Pisarze na wystawie".

awatar

Katarzyna Krzywicka

Menedżerka kultury, animatorka społeczności lokalnych. Angażuje się w pracę ze społecznością w Gminie Jabłonna, gdzie pracuje jako dyrektorka Gminnego Centrum Kultury. Prowadzi zajęcia twórcze i teatralne dla dzieci z wykorzystaniem metod pedagogiki teatru, od wielu lat pracuje z młodzieżą. Zrealizowała dwie edycje projektu dla młodzieży „IMPRO LATO” (w 2015 i 2016 roku) w ramach programu Lato w teatrze. Głównym obszar jej zainteresowań stanowi partycypacja członków lokalnych społeczności w życiu kulturalnym, społecznym i obywatelskim. Ukończyła Międzyobszarowe Indywidualne Studia Humanistyczno-Społeczne (KUL) oraz filologię polską ze specjalnością teatrologiczną (UMCS), Inkubator Animacji Kultury (Warsztaty Kultury w Lublinie), Szkołę Pedagogów Teatru (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Laboratorium Edukacji Twórczej (CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie).

awatar

Dorota Ogrodzka

Pedagożka teatru, reżyserka, performerka, badaczka i animatorka kultury. Inicjatorka i współtwórczyni kolektywu Laboratorium Teatralno-Społeczne. Prezeska Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, z którym prowadzi LUB/LAB - przestrzeń twórczą na warszawskiej Pradze.

Przez cztery lata pracowała w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, gdzie założyła i prowadziła Młodą Scenę, obecnie współpracuje z różnymi teatrami instytucjonalnymi i alternatywnymi. Realizuje autorskie projekty teatralne,  performerskie, interdyscyplinarne. Współtworzy Kolektyw Terenowy. Jest kuratorką programu warsztatów na Slot Art Festival. Blisko współpracuje z Krytyką Polityczną, Towarzystwem Inicjatyw Twórczych ę, Instytutem Teatralnym. Prowadzi zajęcia ze studentami, z którymi rozmawia o  współczesnym teatrze i sztuce partycypacyjnej. Była stypendystką MKiDN. Pisze i publikuje.

awatar

Karolina Pluta

Animatorka kultury, pedagożka teatru, tutorka, performerka, członkini zarządu Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Studiowała polonistykę i stosowane nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP i kurs artcoachingu. Jest autorką projektów społecznych i materiałów edukacyjnych dla animatorów kultury, bibliotekarzy i nauczycieli. Prowadzi autorskie warsztaty „Błąd w sztuce, czyli jak mówimy i myślimy o porażkach”. Przez wiele lat była związana z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”, w którym m.in. zarządzała pracą sieci: Latający Animatorzy Kultury i Latający Socjologowie, wspierała projekty skierowane do seniorów i grup międzypokoleniowych. Współpracuje m.in. z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, TR Warszawa, Teatrem Studio w Warszawie. Po godzinach tańczy kontakt improwizację.

awatar

Agnieszka Szymańska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (specjalności pedagogika ogólna i edukacja medialna), Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Pedagogów Teatru Instytutu Teatralnego. Koordynuje i współtworzy działania edukacyjne, współpracując z teatrami lalkowymi i dramatycznymi (m.in. Teatr 21, Teatr Baj w Warszawie, Teatr Pinokio w Łodzi, TR Warszawa, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie). Od 2010 r. współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego – obecnie przy programie Teatroteka Szkolna, prowadząc szkolenia dla nauczycieli i instruktorów teatralnych z zakresu pedagogiki teatru, wcześniej jako ewaluatorka programu Lato w teatrze (2011-2014) i producentka małych Warszawskich Spotkań Teatralnych (2010-2013). Jest stypendystką MKiDN.

awatar

Monika Tryboń

Absolwentka pedagogiki-animacji kultury na Wydziale Filozoficznym UJ oraz studium aktorskiego. Jest dyplomowaną instruktorką rekreacji ruchowej ze specjalnością hatha jogi, oraz trenerką I, II i III stopnia programu psychoedukacyjnego z zakresu wychowania pt. „Szkoła dla rodziców i wychowawców”.  Od 2013 roku pracuje w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie – Małopolskim Ogrodzie Sztuki jako specjalista ds. edukacji, arteterapii i projektów społecznych. Jest autorką warsztatów psychoedukacyjnych i arteterapeutycznych dla dzieci i dorosłych, pracuje też jako coach, tutor i wykładowca. Uczy pedagogów, nauczycieli i rodziców, jak łączyć nowe trendy w wychowaniu i wprowadzać je w życie zawodowe oraz społeczne.

awatar

Anna Zalewska-Uberman

Pedagożka teatru, autorka scenariuszy na portalu Teatroteka Szkolna, teatrolożka i tutorka. Ukończyła Filologię Polską (specjalność: teatrologiczna i edytorska) na Uniwersytecie Gdańskim (2003) i specjalistyczne szkolenie dla pedagogów teatru w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (TISZ ANEX 2008-2009). Pracuje w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni, gdzie od dziewięciu lat łączy bycie specjalistką d.s. edukacji teatralnej (realizacja autorskiego projektu Palec Gombrowicza czyli „Dotknięci Teatrem”) i członkinią Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu o Gdyńską Nagrodą Dramaturgiczną. Od 2017 roku jest tutorką w programie Liderzy Teatroteki Szkolnej. Współpracuje z Instytutem Teatralnym w Warszawie oraz Fundacją Theatrum Gedanense i Gdańskim Teatrem Szekspirowskim. Członkini Stowarzyszenia Pedagogów Teatru.

Relacje

1

W dn. 14-15.10.2018 odbył się pierwszy zjazd pedagogów teatru i edukatorów, uczestniczących w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej. Trzynaście osób z całej Polski, wspaniałych kobiet, które realizują działania edukacyjne w teatrach instytucjonalnych, przyjechało do Warszawy, żeby się poznać, stworzyć sieć i rozmawiać o sprawach istotnych w ich codziennej pracy.

Na początku zjazdu uczestniczki opowiedziały o swoich motywacjach i oczekiwaniach. Następnie Katarzyna Piwońska i Magdalena Szpak przeprowadziły warsztat integracyjny, zakończony przygotowaniem i pokazami etiud teatralnych pod hasłem "Jak zostać pedagogiem teatru?" Podczas popołudniowej części spotkania pedagożki rozmawiały o kwestiach, które wydają im się ważne w kontekście budowania relacji teatru ze szkołą. Po warsztatach obejrzały wspólnie "Polowanie na MInotaura" w reż. A. Radeckiego w Nowym Teatrze. 


Drugi dzień był poświęcony zapoznaniu się z metodą tutoringu i wyjaśnieniu wątpliwości dotyczących projektu edukacyjnego skierowanego do nauczycieli, jaki każda z osób uczestniczących ma przygotować w ramach programu i przeprowadzić w swoim teatrze. Wspólny zjazd w Warszawie był pierwszym krokiem w programie - następny to spotkanie z tutorem wokół realizowanego projektu. Trzymamy kciuki za uczestniczki i ich projekty!

 

 

2

W dn. 27-28 stycznia uczestniczki programu Partnerzy Teatroteki Szkolnej spotkały się na drugim zjeździe warsztatowym w Warszawie. 

Tematem tego zjazdu była edukacja teatralna. Uczestniczki dzieliły się własnymi koncepcjami dotyczącymi realizacji działań edukacyjnych w teatrze i przyglądały się funkcjonowaniu edukacji teatralnej w instytucjach, w których pracują na co dzień. Wieczorem wspólnie obejrzały spektakl Francuzi w reż. Krzysztofa Warlikowskiego w Nowym Teatrze. Następne spotkanie już w marcu – przyjrzymy się wtedy współpracy teatru ze szkołą.

3

W dniach 24-25 marca odbyło się trzecie spotkanie Partnerek Teatroteki Szkolnej. Grupa edukatorek uczestniczących w programie przyglądała się własnym zasobom, które wykorzystuje w codziennych działaniach oraz pasji i satysfakcji, jaką poszczególne osoby odnajdują w swojej pracy. Drugi dzień zjazdu służył przyjrzeniu się projektom współpracy ze szkołami, realizowanym przez uczestniczki programu.

 

 

 

 

Pierwszy dzień upłynął na rozmowach i działaniach performatywnych wokół tematów: co lubię w mojej pracy? Z jakiej rzeczy, którą ostatnio zrobiłam w pracy, jestem zadowolona? Kiedy ostatnio czułam w pracy flow? Nazajutrz odbył się set dyskusji i wymiany doświadczeń, do których punktem wyjścia były projekty adresowane do nauczycieli, opracowane przez obecne na zjeździe edukatorki. Dalsze dyskusje w grupach dotyczyły budowania relacji z nauczycielami oraz długofalowych konsekwencji realizowanych projektów zarówno dla ich realizatorek, jak i dla uczestników tych projektów oraz teatrów, w których są planowane działania. Czekamy na ostatni, podsumowujący zjazd, który już 10 czerwca!