Liderzy Teatroteki Szkolnej

Edycja 2017/2018

Liderzy

Tutorzy

Relacje z programu

1

Wyniki naboru:

Informujemy, że w trzeciej edycji programu Liderzy Teatroteki Szkolnej wezmą udział:

 

Małgorzata Bednarska (Kraków)

Katarzyna Brzozowska (Szczecin)

Oliwia Dajnowiec (Gdynia)

Dorota Dobrowolska (Warszawa)

Katarzyna Duch (Radziemice)

Jarosław Hebel (Gdynia)

Dorota Kaczor (Kraków)

Rafał Kanowski (Wieliczka)

Bożena Kowalik (Czeladź)

Izabela Kuriata (Krapkowice)

Izabela Mańkowska-Salik (Olsztyn)

Magdalena Michalak (Rembelszczyzna)

Jolanta Rokacz (Kędzierzyn-Koźle)

Lilia Szczepaniak (Toruń)

Aleksandra Szober (Sosnowiec)

Anna Szyszka (Garwolin)

Magdalena Wolna-Rumin (Ciepielowice)

 

 

2

Trzecia edycja programu Liderzy Teatroteki Szkolnej jest adresowana do nauczycieli, którzy chcą wykorzystywać teatr do pracy z grupami amatorskimi. Podobnie jak w ubiegłym roku zapraszamy ich do udziału w cyklu pedagogiczno-teatralnych warsztatów oraz proponujemy indywidualną pracę z Tutorami, którzy wesprą Liderów w realizacji własnych projektów teatralnych w ich szkołach. Co się działo podczas pierwszego zjazdu?

 

W tym roku grono Liderów liczy siedemnaście osób. Po raz pierwszy spotkali się 20 października w Instytucie Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Weekendowe warsztaty poprowadzili dla nich Tomasz Daszczuk i Katarzyna Piwońska. Pierwszego dnia zaprosili uczestników do tego by – wychodząc od praktycznych działań – zastanowili się nad tym, kim jest Lider i co warto brać pod uwagę w pełnieniu tej roli. Drugiego dnia praca była skupiona wokół hasła amator – punktem wyjścia były tu własne doświadczenia teatralne Liderów oraz skojarzenia wokół tego słowa. Liderzy zastanawiali się nad tym, co to znaczy być amatorem w teatrze i na czym polega specyfika pracy z amatorem. Finałem tych rozważań było przygotowanie etiud teatralnych dotyczących tematu tych rozważań. Trzeciego dnia spotkanie dotyczyło tutoringu. Liderzy dowiedzieli się o podstawowych założeniach tej metody, o tym w jaki sposób jest on realizowany w naszym programie, a także mogli doświadczyć w działaniu praktycznym, na czym polega współpraca Tutora z Liderem.

Elementem zjazdu były również wspólne wyjścia na wydarzenia teatralne – tym razem zdecydowaliśmy się na wieczór gier improwizowanych w Klubie Komediowym („Komora maszyny losującej jest pusta”) oraz spektakl „Holzwege” w reżyserii Katarzyny Kalwat w TR Warszawa.

Teraz Liderzy rozpoczynają swoją indywidualną współpracę z Tutorami – a jako grupa spotkają się ponownie podczas styczniowych warsztatów. Mamy nadzieję, że pierwszy zjazd pozwolił im zebrać inspiracje do samodzielnych działań.