Konspekty zajęć

Wyszukaj

Rodzaje zajęć

Wiek

Temat/Autor/Słowo kluczowe

Konspekty zajęć (30)

sortowanie
autor: Joanna Krukowska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z przestrzenią
  • praca z ciałem
  • tworzenie etiudy
  • integracja
  • szkoła

Zajęcia zainspirowały fragmenty "Dzieci z Bullerbyn" poświęcone przemierzaniu przez bohaterów drogi do i ze szkoły. W scenariuszu motyw ten posłużył dwóm celom. W pierwszej części uczniowie biorą udział w serii inegracyjnych działań przestrzenno-ruchowych bazujących na przygodach Lisy i spółki. W drugiej pozwala na podjęcie tematu emocji związanych z byciem uczniem i chodzeniem do szkoły.

autor: Karolina Pluta
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • wyjście z sali
  • tworzenie etiudy
  • praca z przedmiotem
  • emocje
  • integracja
  • szkoła

Książka szwedzkiej pisarki Gunilli Bergström pt.: „Co się stało z Albertem?” opowiada o siedmioletnim chłopcu, który stresuje się przed pierwszym dniem w szkole. Historia ta stała się inspiracją do tego, by stworzyć scenariusz, który pozwala uczniom w bezpieczny sposób rozpocząć swoją szkolną przygodę. Daje on przestrzeń do poznania nowych kolegów i koleżanek we wspólnym działaniu, oswojenia trudnych nieraz emocji związanych z nowym doświadczeniem oraz odkrycia szkolnej przestrzeni.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • integracja
  • analiza fragmentu powieści
  • szkoła

Scenariusz bazuje na fragmencie książki "Pippi Pończoszanka", w którym bohaterka po raz pierwszy idzie do szkoły. Zajęcia dają okazję do utrwalenia imion oraz poznania upodobań kolegów i koleżanek, a w drugiej części nawiązują do doświadczeń dzieci z ich pierwszego dnia w szkole. Pozwalają nauczycielowi rozpoznać potrzeby, obawy i oczekiwania członków nowej klasy. Celem zajęć jest integracja nowej grupy i adaptacja w środowisku szkolnym. Dlatego najlepiej przeprowadzić je w ciągu pierwszych dwóch tygodni roku szkolnego.

autor: Agnieszka Szymańska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z przedmiotem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • przyroda
  • praca z dźwiękiem
  • tworzenie utworu muzycznego
  • pory roku

Zajęcia łączą wiedzę przyrodniczą z plastyczną i muzyczną zabawą. Uczniowie przyglądają się przeobrażeniom natury w ciągu roku, a następnie zapoznają się z utworem Antonia Vivaldiego „Cztery pory roku”. To okazja do przyjrzenia się jak sztuka przetwarza otaczającą nas rzeczywistość. Na koniec uczniowie podejmą się własnych twórczych przekształceń, komponując utwór muzyczny. Zdobywają w ten sposób umiejętności przekładania emocji na dźwięki.

lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • praca z dźwiękiem
  • emocje
  • zajęcia ruchowe
  • instrumenty muzyczne
  • tworzenie utworu muzycznego

Celem zajęć jest rozbudzenie wyobraźni plastyczno-ruchowo-muzycznej uczniów i szukanie powiązań między dźwiękiem a emocją. Lekcja składa się z serii zabaw kreatywnych z wykorzystaniem folii. W finale uczestnicy tworzą instalację służącą do ilustrowania zróżnicowanych stanów emocjonalnych.

autor: Karolina Pluta
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z przestrzenią
  • przyroda
  • ekologia
  • wyjście ze szkoły
  • wiedza naukowa

Scenariusz został zainspirowany książką Petera Carnavasa pt. „Ostatnie drzewo w mieście”. Zajęcia zwracają dzieciom uwagę na obecność drzew wokół nas. W trakcie pracy będą przyglądać się najbliższej zielonej okolicy i zastanawiać się, jaką rolę spełniają w naszym otoczeniu drzewa. Na koniec pracy staną przed pytaniem o to, jak można chronić drzewa w mieście. Zajęcia można zrealizować np. z okazji Dnia Drzewa (w Polsce obchodzimy go 10 października).

autor: Maria Babicka
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z przestrzenią
  • świadomość społeczna
  • zadanie scenograficzne
  • analiza fragmentu powieści
  • tworzenie komiksu
  • odwiedziny

Pierwsza opowieść o Muminkach została wydana w 1945 roku. Jej autorka, Tove Jansson, w trudnych czasach niepokoju wykreowała świat, o jakim marzyła – pełen ciepła, piękna i bliskich relacji. Jednym z centralnych punktów tego świata jest Dolina Muminków i stojący w niej dom. Uczniowie będą się przyglądać tematowi domu i zastanawiać, co tworzy to miejsce. Zajęcia mają na celu danie dzieciom wspólnotowego doświadczenia, które silnie wybrzmiewa w przygodach małych trolli.

autor: Karolina Pluta
pozalekcyjne
Wiek 6-10 lat
  • zajęcia teatralne
  • praca z ciałem
  • tworzenie etiudy
  • tworzenie pracy plastycznej
  • zasady
  • praca z książką

Każdy – niezależnie kim jest i co robi – ma czasem ochotę uciec od całego świata, zasad i pobyć przez chwilę sam, poczuć się wolnym. Taką właśnie historię opowiada książka, która zainspirowała powstanie tego scenariusza – „Pan Tygrys dziczeje” Petera Browna. W trakcie pracy uczniowie przyjrzą się funkcjonowaniu reguł i konwenansów w swoim otoczeniu oraz zastanowią się, czym może być ucieczka oraz czy i dlaczego warto wrócić.

autor: Joanna Krukowska
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • praca z ciałem
  • tworzenie pracy plastycznej
  • matematyka
  • figury geometryczne
  • sztuka abstrakcyjna

Scenariusz poświęcony zagadnieniom matematycznym – figurom geometrycznym, dzięki którym wprowadzamy uczniów w świat sztuki abstrakcyjnej. Jest połączeniem lekcji matematyki ze sztuką abstrakcyjną – głównie z abstrakcją geometryczną, suprematyzmem czy neoplastycyzmem. Zajęcia mają również charakter integracyjny i pozwalają uczniom na oswojenie się z przestrzenią klasy.

autor: Monika Bania
lekcja
Wiek 6-10 lat
  • język polski
  • tworzenie etiudy
  • teatr formy
  • frazeologia
  • pacynka

Tematem przewodnim zajęć są kolory - jakie znaczenie im przypisujemy, jakie budzą w nas skojarzenia oraz jak funkcjonują w języku. Uczniowie poznają frazeologizmy związane z kolorami i wspólnie poszukają ich wyjaśnienia. Punktem wyjścia do rozważań na temat barw będzie spotkanie z czarno-białą bajką telewizyjną „Jacek i Agatka" - da też ona inspirację do wykorzystania podczas zajęć pacynek.