28.04.2018

Czekanów, Rzeszów, Jelenia Góra - nasze teatralne podróże w kwietniu

W kwietniu dojechaliśmy do Szkoły Podstawowej w Czekanowie w województwie śląskim. Byliśmy też na festiwalach - Festiwalu Szkolnych Teatrów Obcojęzycznych organizowanym przez I Liceum Ogólnokształcącego im. Konarskiego w Rzeszowie oraz na Festiwalu PESTKA w Jeleniogórskim Centrum Kultury. 

miniatura artykułu

Teatroteka Szkolna odwiedziła Szkołę Podstawową w Czekanowie. Prowadząca warsztaty Maria Babicka za punkt wyjścia obrała historię Pippi Ponczoszanki i temat odwagi oraz wartości, jakie przyświecają dorosłym uczestnikom warsztatu oraz naszej bohaterce. W pierwszej części za pomocą improwizacji oraz pracy w grupach powracaliśmy do odważnych osób, gestów, postaw oraz sytuacji. W drugiej części po wysłuchaniu fragmentu książki rozmawialiśmy o wartościach, jakie reprezentuje nauczyciel oraz Pippi. Uczestnicy zastanawiali się nad swoim systemem wartości w pracy.  Za pomocą improwizowanych etiud przedstawiali swoje refleksje.

 

W Rzeszowie gościliśmy na zaproszenie I Liceum Ogólnokształcącego im. Konarskiego podczas Festiwalu Szkolnych Teatrów Obcojęzycznych. Podczas warsztatów pracowaliśmy z nauczycielami różnych języków obcych. Działania skoncentrowane były wokół tematu podróży. Uczestnicy zastanawiali się w improwizacjach teatralnych, w jaki sposób lubią i dokąd chcieliby podróżować, określali typy podróżników oraz budowali  grupowe etiudy skoncentrowane na powyższym temacie. Warsztat zakończyła rozmowa na temat wykorzystania metod teatralnych na lekcjach języków obcych.

 

Do Jeleniej Góry przybyliśmy na zaproszenie festiwalu PESTKA. Prowadzące Agnieszka Szymańska i Katarzyna Piwońska opowiedziały o ideach pracy działu pedagogiki teatru oraz zaproponowały warsztat, którego tematem była teatralna analiza bohatera życia publicznego.  Podczas spotkania nauczyciele za pomocą improwizowanych etiud przedstawiali swoje przemyślenia związane z przyglądaniem się poszczególnym postaciom. Doświadczenie warsztatu otworzyło dyskusję na temat możliwości wykorzystania pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.

Zobacz też