Aktualności

28.02.2018

My się zimy nie boimy – Teatroteka Szkolna odwiedziła w lutym cztery kolejne szkoły

Nasz zespół nie przestraszył się lutowych temperatur i ruszył do czterech kolejnych szkół. Na zaproszenie grona pedagogicznego odwiedziliśmy Publiczną Szkołę Podstawową w Wolanowie (mazowieckie), Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi (mazowieckie), Szkołę Podstawową nr 4 im. Królowej Jadwigi w Wieluniu (opolskie) oraz Zespół Szkół Nr 1 im. Bartosza Głowackiego w Tomaszowie Lubelskim. Poniżej kilka słów relacji z tych warsztatów.

Wolanów 15.02.2018

Czym jest teatr i praca teatralna? Jakie mają przemyślenia na jego temat nauczyciele? Jaki teatr chcieliby mieć w swojej miejscowości? Namysłem nad powyższymi pytaniami zajmowaliśmy się podczas warsztatu: „Jak wykorzystać pedagogikę teatru w praktyce szkolnej?” z nauczycielami z okolicy Wolanowa. Za pomocą etiud przedstawialiśmy wizję i oczekiwania jakie mamy od teatru. Spotkanie zakończyła dyskusja na temat możliwości użycia zaproponowanych metod pracy w ramach działań szkolnych.

 

Nowa Wieś 20.02.2018

„Ja i mój przedmiot nauczania” to temat warsztatu adresowanego do nauczycieli w ramach prezentacji portalu „Teatroteka szkolna”. Co lubię w mojej pracy? Co wartościowego wnoszę do świata młodych poprzez przedmiot, którego uczę? Poprzez refleksję o sobie nauczyciele ze szkoły w Nowej Wsi budowali instalacje oraz etiudy jednocześnie odkrywając filozofię działań pedagogiczno-teatralnych.

 

Wieluń 22.02.2018

W jaki sposób jako nauczyciel patrzysz na szkołę? Jaki obraz pamiętasz z pierwszego dnia pracy a jaki masz w głowie dzisiaj? Podczas warsztatów prowadząca Katarzyna Piwońska zaproponowała przyjrzeć się na nowo, pod innym kątem, tej dobrze znanej przestrzeni. Z zebranego materiału za pomocą środków stylistycznych uczestnicy budowali wiersze na temat ważnych przestrzeniach w szkole oraz w performatywny sposób przedstawiali je w konkretnych wybranych miejscach.

 

Tomaszów Lubelski 28.02.2018

Warsztaty dotyczyły ulubionych bohaterów z lektur szkolnych oraz wyznawanych przez nich wartości. Grupa 25 nauczycielek z różnych poziomów nauczania pracowała nad wyposażeniem bohaterów w cechy charakterystyczne, upodobania, sposób poruszania się. W grupach powstawały scenki zainspirowane wybranymi postaciami. Agnieszka Szymańska i Joanna Zawadzka, któe prowadziły warsztat, zakończyły go podsumowaniem dotyczącym sposobów pracy pedagogiczno-teatralnej. 

Znamy już pedagogów teatru, którzy wezmą udział w programie Partnerzy Teatroteki Szkolnej. Serdecznie gratulujemy i dziękujemy za wszystkie nadesłane zgłoszenia. Poniżej przedstawiamy listę zakwalifikowanych osób.

 

21.05.2018

fot. Kornelia Sowa, Festiwal Szkolnych Teatrów Obcojęzycznych, I LO im. Konarskiego w Rzeszowie

W kwietniu dojechaliśmy do Szkoły Podstawowej w Czekanowie w województwie śląskim. Byliśmy też na festiwalach - Festiwalu Szkolnych Teatrów Obcojęzycznych organizowanym przez I Liceum Ogólnokształcącego im. Konarskiego w Rzeszowie oraz na Festiwalu PESTKA w...

28.04.2018

Partnerzy Teatroteki Szkolnej to program dla pedagogów teatru pracujących w teatrach instytucjonalnych, którzy chcą rozwijać lub podjąć współpracę z nauczycielami. Chcemy stworzyć dla tej grupy przestrzeń do spotkań, wymiany doświadczeń, a przede wszystkim refleksji w tematach związanych z prowadzeniem działań edukacyjnych adresowanych do szkół.

20.04.2018

27 marca, w Międzynarodowy Dzień Teatru, mieliśmy przyjemność spotkania z nauczycielami w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Głogówku. Uczestnicy zapoznali się z naszym portalem, a następnie podzielili się na dwie grupy warsztatowe. 

17.04.2018

14 marca w Publicznej Szkole Podstawowej w Rembertowie i 20 marca w Galerii Fotografii Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim pracowaliśmy z dwiema grupami nauczycieli wokół podobnego tematu - jak teatr może być pomocny w pracy nad bohaterami lektu szkolnych?

25.03.2018