30.08.2023

TEATR WSPIERA RELACJE w Bytomiu, Płocku i Słupsku

Coraz bliżej 1 września. Pamiętamy o tym i dlatego zaczęliśmy projekt dla wychowawców klas 4-8 szkół podstawowych: Teatr wspiera relacje. Jak przeprowadzić proces integracji? O czym warto pamiętać? Co robić a czego nie robić? I jak teatr może się przydać w pracy wychowawczej na początku roku szkolnego? Wokół tych zagadnień pracują w tym tygodniu na warsztatach wychowawcy i wychowawczynie w Płocku, Słupsku i Bytomiu. Wzmocnieni wymianami, rozmowami i refleksjami oraz wyposażeni w nowe narzędzia do pracy już w najbliższy piątek ruszą na spotkanie ze swoimi klasami. Trzymamy za Was kciuki!

miniatura artykułu

W tym tygodniu w naszych trzech partnerskich placówkach, czyli w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Płocku, w Pomorskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku oraz w Bytomskim Centrum Kultury ruszyły warsztaty TEATR WSPIERA RELACJE - godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną. Pedagogika teatru w projektowaniu procesów integracyjnych w klasie. 

To pierwsza część szkolenia dla wychowawców i wychowawczyń klas 4-8 szkół podstawowych, którzy zdecydowali się w ostatnim tygodniu wakacji skupić na celach wychowawczych, które będą dla nich ważne na początku roku szkolnego. Prostym formom teatralnym i zabawie towarzyszyły rozmowy i refleksje wokół procesu grupowego, tworzenia sprzyjających warunków do integracji społeczności klasowych i szkolnych.

Druga część spotkań odbędzie się w październiku - będziemy się wtedy wspólnie zastanawiać, co wydarzyło się w integracji naszych klas w pierwszym miesiącu pracy i jak dalej kierować tymi procesami grupowymi, jakie mamy pod opieką.

Zajęcia prowadzili w duetach członkowie i członkinie zespołu projektowego: Wiktoria Rutkowska i Viktoria Siedlecka-Dorosz w Płocku, Aleksandra Drzazga i Tomasz Wojtasik w Bytomiu, Marta Gosecka i Anna Zalewska-Uberman w Słupsku. 

Na zdjęciu fragment instrukcji warsztatowej z płockiego warsztatu. Fot. Viktoria Siedlecka-Dorosz.

Zobacz też