Aktualności

16.04.2019

Prezentacje Teatroteki w marcu

Marzec obfitował w wyjazdy Teatroteki Szkolnej.  Byliśmy w Łodzi, w Suchaniu i Dobrzanach w zachodniopomorskim, w Żabnicy w województwie śląśkim oraz w Poznaniu. Jeśli chcecie, żebyśmy przyjechali do Was, napiszcie na kontakt@teatrotekaszkolna.pl! Mamy jeszcze wolne terminy na jesieni. 

6 marca odwiedziliśmy Szkołę Podstawową nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.

Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć

6 marca byliśmy w Szkole Podstawowej nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.

Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane  z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?

W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.

Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.

był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane  z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?

W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.

Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.

Uczestniczki pierwszej edycji programu Partnerzy Teatroteki Szkolnej spotkały się na wizycie studyjnej w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusz Kantora CRICOTEKA (23-24.02.2020).

29.02.2020

27 lutego w ramach prezentacji Teatroteki Szkolnej odwiedziliśmy Przedszkole Niepubliczne Bim Bam Bam we Wrocławiu. 

28.02.2020

Odwiedziliśmy tym razem południe Wielkopolski – 19 lutego 2020 roku gościliśmy w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach nieopodal Kalisza, gdzie spotkaliśmy się z nauczycielkami i nauczycielami

20.02.2020

Za nami dwa spotkania z uczestnikami programu Partnerzy Teatroteki Szkolnej.

10.02.2020

Relacjonujemy Wam nasze kolejne wyjazdy! Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Ornecie pracowali na warsztatach wokół hasła"przemiana". Zajęcia były inspirowane scenariuszem Moniki Bani pt. "Piękna i Bestia - lekcja zmiany". Poprowadziła je Anna Zalewska-Uberman.

07.02.2020