Aktualności

16.04.2019

Prezentacje Teatroteki w marcu

Marzec obfitował w wyjazdy Teatroteki Szkolnej.  Byliśmy w Łodzi, w Suchaniu i Dobrzanach w zachodniopomorskim, w Żabnicy w województwie śląśkim oraz w Poznaniu. Jeśli chcecie, żebyśmy przyjechali do Was, napiszcie na kontakt@teatrotekaszkolna.pl! Mamy jeszcze wolne terminy na jesieni. 

6 marca odwiedziliśmy Szkołę Podstawową nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.

Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć

6 marca byliśmy w Szkole Podstawowej nr 109 w Łodzi, gdzie Maria Babicka przeprowadziła zajęcia „Etiudy bez scenariusza”, próbując wraz z uczestnikami zbudować sceny teatralne wokół hasła „przyjaźń”. Uczestnicy zbierali skojarzenia z tym słowem, tworzyli jego definicję, by w finale zaprezentować grupowe sceny w różnych formach teatralnych, zainspirowane wizjami przyjaźni.

Nasza prowadząca Aleksandra Drzazga przebiegła istny maraton warsztatowy! 18 marca była gościem Gminnego Domu Kultury w Suchaniu, a dzień później pracowała z nauczycielami w Domu Kultury w Dobrzanach (miejscowości w województwie zachodnio-pomorskim). W obu miejscach tematem zajęć było ustalanie zasad wspólnie z grupą. Jakie zasady są ważne, aby grupa dobrze funkcjonowała i jej członkowie czuli się w niej dobrze? Jak pracowało się grupie według ustalonej wspólnie normy? Inspiracją do tych refleksji było oglądanie filmu pokazującego przelot klucza żurawi – pojawiły się hipotezy dotyczące sposobu budowania klucza, jego funkcjonowania oraz efektywności działania członków ptasiej grupy oraz pomysły, w jaki sposób te rozpoznania mogą odnosić się do wspólnej pracy w grupie ludzi. 20 marca poprowadziła w warsztaty w Żabnicy (województwo śląskie), w których uczestniczyło grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Polskich. Temat zajęć był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane  z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?

W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.

Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.

był wywiedziony ze scenariusza Justyny Sobczyk „Dziad i baba. Teatralne łamanie stereotypów”. Zajęcia polegały na działaniach teatralnych skupionych wokół tematu starzenia się. Co to znaczy być seniorem? Jakie mam związane  z tym tematem emocje? W jaki sposób o tym mówimy?

W Szkole Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego w Poznaniu Daniel Stachuła spotkał się 26 marca z nauczycielami na warsztacie wokół ulubionego bohatera z dzieciństwa. Uczestnicy próbowali znaleźć formę teatralną dla improwizowanych opowieści o wybranych postaciach.

Wszystkie warsztaty zakończyły się rozmowami o wrażeniach uczestniczących w zajęciach nauczycieli wykorzystaniu pedagogiki teatru w praktyce szkolnej.

W połowie kwietnia odwiedziliśmy cztery kolejne instytucje – tym razem były to ośrodki kultury – domy kultury i galeria sztuki.

30.04.2019

Odwiedzamy szkoły, ale przyjeżdżamy z Teatroteką również na zaproszenie innych organizacji. Dziś relacja z naszej wizyty w Biłgoraju i w Grodzisku Mazowieckim.

16.04.2019

W dniach 24-25 marca odbyło się trzecie spotkanie Partnerek Teatroteki Szkolnej. Grupa edukatorek uczestniczących w programie przyglądała się własnym zasobom, które wykorzystuje w codziennych działaniach oraz pasji i satysfakcji, jaką poszczególne osoby odnajdują w swojej...

26.03.2019

Wrocławski Teatr Lalek od października jest w gronie Partnerów Teatroteki Szkolnej. Elżbieta Huculak z WTL opracowała projekt dla nauczycieli i animatorów. "Interakcja. Teatr - edukacja" to cykl warsztatów wspierajacych nauczycieli w tworzeniu i prowadzeniu...

05.03.2019

Aleksandra Drzazga, pedagożka teatru z naszego zespołu, odwiedziła z Teatroteką Szkolną Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Jelczu-Laskowicach. Na zaproszenie wicedyrektor szkoły, Izabeli Siedleckiej, odpowiedziało 26 nauczycieli! Ta liczna grupa...

27.02.2019