Aktualności

20.06.2017

Relacja Marty Fulczyk z realizacji projektu liderskiego "Złodzieje zabawek"

Tuż przed końcem roku szkolnego - 20 czerwca odbył się finał projektu Marty Fulczyk, Liderki Teatroteki Szkolnej pracującej w Publicznym Przedszkolu nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu. Zamieszczamy relację Marty z warsztatów, które przeprowadziła z rodziacami, by przygotować wspólnie z nimi pokaz dla dzieci.

W ramach mojego projektu  pt. „Złodzieje zabawek: odbyły się już trzy warsztaty z rodzicami. Podczas pierwszego cofnęliśmy się myślami do czasów naszego dzieciństwa, na nasze podwórka. Rozmawialiśmy o swoich wspomnieniach, rysowaliśmy nasze ulubione zabawy, stworzyliśmy też obraz "Moje podwórko". Odgrzebywaliśmy w pamięci wyliczanki, podwórkowe rymowanki, hasła oraz ich znaczenie. Zapowiedziałam też rodzicom, że w naszej pracy nad przedstawieniem, nie będzie gotowego scenariusza, opracujemy go sami, mierząc się wspólnie podczas kolejnych warsztatów z następującym problemem: ktoś ukradł dzieciom zabawki – co się czuje w takiej sytuacji i jak można sobie w niej poradzić?

Mimo wyczuwalnej niepewności (jak to? nie ma rozdawania ról, nie ma scenariusza?) rodzice pojawili się na drugim warsztacie. Przygotowani: przynieśli przedmiot nie-zabawkę, którą parę lat temu ;) lubili się bawić. Pojawił się sznurek, kubek, garnki, drewniane łyżki, kamienie, nóż i wspaniała guma "majtkowa". Próbowaliśmy animować przedmioty, nadawać im nowe znaczenie. Zaczęły powstawać pojedyncze sceny: ułożyliśmy układ ruchowo-taneczny do rymowanki "Siała baba mak", graliśmy w "Myszka Miki gra w guziki", bawiliśmy się w "Cztery kąty i pies piąty". Działania grupy skupiły się także wokół liny, która, jak odkryli rodzice, ma wiele zastosowań w zabawie.

"Emocje i tekst" to temat naszego trzeciego warsztatu. Na tym warsztacie rodzice zdecydowanie wykazali się dużym dystansem do siebie, zaangażowaniem we wspólną pracę. Przekroczyliśmy pewną granicę: od teraz jestem przekonana, że to nasz wspólny wytwór, że nie ogranicza nas tekst czy umiejętności.  20 czerwca wychodzimy na scenę, by pokazać dzieciom, że zniknięcie zabawek może być inspiracją do wejścia we wspaniały świat Małych Twórców i Odkrywców.

 

Marta Fulczyk

 

Więcej informacji o projekcie na stronie przedszkola: 

http://przedszkole21.bigredmouse.pl/news/650

http://przedszkole21.bigredmouse.pl/news/635

W swoim projekcie liderskim Karolina Oleksiejuk - polonistka z Zespołu Szkół nr 2 w Lubartowie - zaprosiła młodzież do namysłu nad patiotyzmem. Poniżej zamieszczamy jej relację z przeprowadzonych działań.

19.09.2017

Zaczynamy nowy rok szkolny i wraz z nim Teatroteka Szkolna rusza do kolejnych miejscowości, aby spotkać nauczycieli i pedagogów przedszkolnych, którzy chcieliby wykorzystać pedagogikę teatru w swojej pracy. We wrześniu odwiedzimy cztery miejscowości, w których nas jeszcze nie było!

29.08.2017

Zaczynamy nabór na nowy rok szkolny 2017/2018!

Tegoroczna edycja Liderów Teatroteki Szkolnej jest skierowana do nauczycieli, którzy chcieliby pracować teatralnie z grupą amatorów - uczniów, nauczycieli, rodziców lub grupą mieszaną. Program składa się z procesu tutoringu...

07.07.2017

Liderka Teatroteki Szkolnej Małgorzata Stecz, która pracuje w Niepublicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Słupsku, zaprosiła do projektu również cztery inne szkoły. 7 czerwca 2017 r. uczniowie ze wszystkich placówek spotkali się na finale. Przedstawiamy relację Gosi dotyczącą przygotowań,...

04.07.2017

22 maja 2017 roku odwiedziliśmy Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Bydgoszczy. Naszym głównym materiałem do pracy warsztatowej były tym razem dźwięki.

31.05.2017